نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 00:05

اختصاص بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی خوزستان

اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان از اختصاص بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی برای ساماندهی محل دفع پسماند استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی عصر امروز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خوزستان از اختصاص بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی برای ساماندهی محل دفع پسماند استان خبر داد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت انجام طرح تفکیک پسماند از مبدا اظهار کرد: انجام طرح‌های کاهش و تفکیک پسماند از مبدا در استان به درستی اجرایی نشده که این امر باعث هدر رفت منابع و نیز افزایش حجم پسماند در محل‌های دفن می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مکان‌یابی جایگاه‌های جدید دفن پسماند باید دارای پیوست زیست محیطی باشند، افزود: مطالعات در این خصوص در حال انجام است در آینده نزدیک شاهد تحولات و اتفاقات مهمی در این حوزه خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در زمینه‌های مختلف به خصوص در مسئله پسماند بحث فرهنگ سازی هست اظهار کرد: فرهنگ سازی در این زمینه می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را به حداقل برساند.

خانچی با اشاره به اینکه نخاله‌های ساختمانی در بسیاری از مناطق استان در حریم شهرها و جاهای نامشخص رها می‌شوند، افزود: شهرداری‌ها باید سایت‌های مشخصی را برای ریختن نخاله‌های ساختمانی به مردم معرفی و پس از جانمایی اطلاع رسانی کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: شهرداری اهواز محل‌هایی اختصاص داده شده و دستگاه‌های برای بازیافت خریداری و در حال اجرایی شدن است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد جمع‌آوری کامل نخاله‌ها از سطح شهرها باشیم.

وی گفت: راه‌اندازی کارخانه پرتابل بازیافت نخاله‌های ساختمانی را که در روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت را یک اقدام مهم محیط زیستی برای کاهش پسماندهای ساختمانی و استفاده دوباره از آن‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189223

مهمترین اخبار ایران و جهان: