نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 23:49

مهرواره محله همدل در خراسان شمالی در حال اجراست

بجنورد_ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اجرای مهرواره محله همدل با رویکرد جهاد تبیین و با هدف نشر فضائل، در خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهرواره محله همدل باهدف نشر فضائل و با رویکرد جهاد تبیین و به‌پای کار آوردن مجموعه‌های مردمی برای تقویت امید در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی در خراسان شمالی در حال اجراست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در این مهرواره بر شناسایی مسائل و مشکلات محله و پیدا کردن راه‌کار و حل آن مسائل و در پایان روایت این فعالیت جهادی مورد تأکید است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها اعزام بیش از ۵۹۰ نفر مبلغ بومی و غیربومی اعم از روحانی مستقر، هجرت، هدایت و مبلغین اعزامی از قم و مشهد به مساجد و هیئات مذهبی استان باهدف تبلیغ و تقویت مبانی اعتقادی و جهادی در مردم است.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: اجرای کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با حضور تعدادی از اساتید و سخنرانان برجسته کشوری باهدف رشد و ارتقا جامعه در زمینه‌های اعتقادی و آشنایی بیشتر مردم با آموزه‌های قرآنی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم جز خوانی قرآن کریم هرروز در ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد شهری و روستایی در حال اجراست و مراسم محوری جز خوانی قرآن کریم نیز به‌صورت هر ده روز دریکی از شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان اجرا و به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های تبلیغی با حضور در محلات، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها به اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی و… می‌پردازند و باعث ایجاد فضای نشاط و شادابی معنوی در جامعه می‌شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: گسترده شدن سفره‌های افطاری ساده در مساجد، اعزام مبلغین و قاریان قرآن به محافل و مجالس ادارت، فعال نمودن جلسات خانگی قرآن در ماه رمضان، جشن خودرویی در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی در بوستان‌ها و مساجد از دیگر برنامه‌ها طی ماه مبارک رمضان می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123667

مهمترین اخبار ایران و جهان: