نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 15:05

افزایش هزینه‌های زندگی، انگلیسی‌ها را به قمار سوق داده است

افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس، مردم این کشور را مجبور کرده تا برای تامین هزینه‌های خود به شرط‌بندی متوسل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در بحبوحه افزایش هزینه‌های زندگی و رسیدن تورم قیمت مواد غذایی به رکورد ۱۷.۵ درصد طی چهار هفته منتهی به ۱۹ مارس، مردم این کشور برای امرار معاش، به همه چیز از جمله بانک‌های غذا تا شرط‌بندی روی آورده‌اند.

موسسه خیریه GamCare در گزارشی نوشت که از هر ۱۰ قمارباز، چهار نفر (۴۲ درصد) بر این باورند که شرط‌بندی و امید بستن به برنده شدن در بخت‌آزمایی، مسیری است که می‌تواند به بهبود زندگی آنها کمک کند.

البته بر اساس نظرسنجی که «یوگاو» به سفارش این موسسه خیریه انجام داده، این ارقام درباره افراد معتاد به قمار ، صادق بوده و تنها ۷درصد شهروندان عادی انگلیس، قمار و شرط‌بندی را راهی برای حل مشکلات مالی خود می‌دانند.

علاوه بر این، در ۱۲ ماه اخیر، از هر ۶ فرد قمارباز، یک نفر به گرمخانه‌ها پناه برده‌اند. در سراسر انگلیس حدود ۱۳ هزار گرمخانه برای افراد و خانوارهای آسیب‌پذیر وجود دارد.

به گفته مردم انگلیس، هزینه‌های فزاینده زندگی آنها را مجبور کرده تا برای گرم نگه داشتن خود، زمان بیشتری را در قمارخانه‌ها سپری کنند زیرا توانایی تامین هزینه گرمایش منازل خود را ندارند. همچنین شرط‌بندی برای آنها راهی برای پوشش هزینه‌ها و پرداخت قبوض انرژی است.

افزایش هزینه زندگی در انگلیس ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تورم فزاینده در این کشور، میلیون‌ها خانوار انگلیسی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139623

مهمترین اخبار ایران و جهان: