نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 09:58

پوشش ۱۰۰ درصدی کرمانشاهیان در طرح پزشک خانواده تا پایان سال

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پوشش ۱۰۰ درصدی کرمانشاهیان در طرح پزشک خانواده تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ به لحاظ رشد و پیشرفت توسعه خدمات مربوط به حوزه درمانی سال بینظری خواهد بود.

وی با تاکید بر افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی تا پایان سال جاری، افزود: یکی از شاخص‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های قابل افتتاح در سال جاری بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سرطان بوده که بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تا پایان تابستان افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سرطان را پروژه موفق و در عین حال مورد نیاز در غرب کشور دانست و تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده و تنها برای نصب تجهیزاتی که به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تهیه شده به دلیل زمان بر بودن آن تقریباً تا پایان تابستان نیازمند زمان هستیم.

محمدی با تاکید بر نصب دستگاه رادیوتراپی و پت اسکن برای بیماران سرطانی و نیازمند، خاطر نشان کرد: علاوه بر نصب چهار دستگاه رادیو تراپی که در کوتاه کردن صف انتظار بیماران راه اندازی مرکز پت اسکن با خرید این دستگاه و صرف ۱۰۰ میلیارد تومان طی سه ماه آینده برای بیماران مبتلا به سرطان خواهیم داشت.

وی به سایر پروژه‌های عمرانی حوزه درمان اشاره کرد و گفت: افتتاح بزرگترین آی. سی. یو در غرب کشور در بیمارستان فارابی، بهره برداری اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب و اورژانس ۷۴ تختخوابی بیمارستان طالقانی، افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر به عنوان مهمترین مطالبه ۱۰ سال اخیر مردم این شهرستان و افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان ثلاث باباجانی از جمله پروژه‌هایی هستند که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه به اجرای جدیدترین و مهمترین طرح اجرایی حوزه سلامت تاکید و اضافه کرد: اجرای طرح پزشک خانواده شهری همزمان با کشور از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و در گام نخست در شهرستان کنگاور در حال اجرایی شدن است.

محمدی به اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر در سال‌های گذشته تاکید و بیان کرد: این طرح به دلیل مهم بودن و الزامی بودن بسیار مهم اما سختی بود که در دولت‌های پیشین اقدام جدی به دلیل مشکلات پیش روی این طرح صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با وجود مشکلات احتمالی اجرای طرح پزشک خانواده دستور اجرای آن را از ابتدای اردیبهشت ماه صادر کرد و هم اکنون در تمامی استان‌ها وارد فاز نخست اجرایی شده است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به پوشش سراسری طرح پزشک خانواده در استان کرمانشاه تا پایان سال جاری، عنوان کرد: در این طرح به منظور بررسی و معاینات پزشکی به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت به همراه یک ماما قرار خواهیم داد.

محمدی با بیان اینکه نظام ارجاع یکی از ملزومات حوزه درمان کشور بود، یادآور شد: با اجرای طرح پزشک خانواده اقدام بزرگی در حوزه درمان و عملیاتی شدن نظام ارجاع پزشکی صورت گرفت و با اجرای این طرح شاهد کاهش مراجعات پزشکی به مطب‌های تخصصی هستیم چرا که تنها در صورت نیاز و صلاح دید پزشک خانواده مراجعات به مراکز تخصصی صورت می‌گیرد.

کرمانشاه سال پر افتتاحی در پروژه‌های درمانی پیش رو دارد

وی در ادامه به انجام اولین پیوند مغز استخوان اطفال غرب کشور را در کرمانشاه در سال جاری تاکید و تصریح کرد: با این شرایط استان‌های غربی همجواری که پیش از این برای انجام عمل پیوند مغز استخوان به استان تهران و سایر استان‌های توانمند در این زمینه مراجعه داشتند می‌توانند برای انجام این پیوند به استان کرمانشاه مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به راه اندازی بخش دندان پزشکی کودکان اوتیسم اشاره کرد و اضافه کرد: این بخش در بیمارستان محمد کرمانشاهی راه اندازی شد که به همین منظور کودکان مبتلا به اوتیسم که برای اقدامات دندان پزشکی به استان تهران و شهرستان کرج مراجعه داشتند می‌توانند از این بخش با متخصص بیهوشی اطفال در استان کرمانشاه استفاده کنند.

محمدی در پایان نیز افزود: مرکز پیوند قلب استان کرمانشاه با دریافت مجوزهای مورد نیاز، تکمیل کامل فیزیکی و تأمین تجهیزات مورد نیاز حداکثر تا سه ماه آینده راه اندازی و افتتاح خواهد شد که در پی راه اندازی این بخش پیوندهای قلب استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182423

مهمترین اخبار ایران و جهان: