نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 16:46

نیروهای مسلح با وحدت و همدلی «مامی توانیم» را معنا کرده اند

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: به برکت همدلی و هم افزایی نیروهای مسلح بزرگترین دستاوردها و موفقیت‌ها حاصل شده و با روحیه جهادی «ما می‌توانیم» را معنا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی ظهر دوشنبه در همایش استانی روز ارتش در محل موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش یکی از ابتکارات حضرت امام (ره) در راستای گرامیداشت و زنده نگه داشتن شهدای ارتش و تجلیل از مجاهدت‌های ارتشیان غیور ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: در چهل سال اول انقلاب موفق شدیم در عرصه‌های مختلف توانمند و خودکفا شویم و در مقابل نظام استکباری تاب بیاوریم و قدرت ماندگاری پیدا کنیم و این بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: ارتش قبل از انقلاب که بیش از چندین هزار مستشار آمریکایی در آن تصمیم گیر بودند امروز به برکت انقلاب اسلامی به ارتش حزب الله و ارتش متدین تبدیل شده و ارتش در طول انقلاب مدال‌های درخشانی به نام خود ثبت کرده است.

سردار کریمی با بیان اینکه یکی از شگفتی‌های انقلاب اسلامی تغییر رویکرد ارتش است، گفت: این مهم بلافاصله بعد از شکل گیری انقلاب اتفاق افتاد و یک ارتش انقلابی و مکتبی شکل گرفت و این ریشه در تربیت عاشورایی خانواده‌های مسلمان ایرانی داشت که فرزندان خود را پای روضه سیدالشهدا (ع) تربیت کرده بودند.

وی افزود: نقش آفرینی ارتش در برابر فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف همچون خاری بر چشم آنها است و امروز اتحاد و انسجام نیروهای مسلح کشور برای رفع توطئه‌ها و فتنه‌ها موجب عصبانیت دشمنان شده و وحدت همه جانبه ارتش و سپاه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی موجب دلگرمی دوستان و علاقمندان به ایران اسلامی شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه‌های انقلاب خوش درخشیده و مقتدرانه حضور داشته و غیور مردان ارتشی همواره با تاسی به شهدای والامقام ارتش همچون سپهبد شیرازی و شهید قرنی ادامه می‌دهند.

وی افزود: امروز اتحاد، وحدت و برادری ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران که خواب‌ها و توهمات دشمنان را باطل کرده همچون سند افتخار، عزت و سربلندی برای ارتشیان غیور و پاسداران رشید اسلام است و این برادری تا تحقق مأموریت‌ها و رسالت‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: به برکت همدلی و هم افزایی نیروهای مسلح بزرگترین دستاوردها و موفقیت‌ها حاصل شده و با نگاه انقلابی تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنند و با روحیه جهادی ما می‌توانیم را معنا کردند و این روحیه باید در همه بخش‌های کشور نهادینه شود.

نیروهای مسلح با وحدت و همدلی «مامی توانیم» را معنا کرده اند

در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای ارتشی تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157967

مهمترین اخبار ایران و جهان: