نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 22:14

وزیر بهداشت: ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها به خون تامین شد/ ۹۰ درصد بدحالی دانش آموزان، مسمومیت نبود

وزیر بهداشت با اشاره به رشد 27 درصدی اهدای خون در سال جاری گفت: در این ایام، ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها به فراورده‌های خونی تامین شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی امشب 24 فروردین 1402، همزمان با سومین شب قدر و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور در پایگاه انتقال خون استان تهران، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و  به اهدای خون پرداخت.

وزیر بهداشت در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان استقبال مردم از اهدای خون در سال ۱۴۰۲ بسیار خوب است، اظهار کرد: امسال نسبت به ایام مشابه سال قبل  ۲۷ درصد رشد را شاهد بودیم و در این ایام، ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها به فراورده‌های خونی تامین شد.

وی درخصوص اهدای خون خود در این شب گفت: علت انتخاب این شب بخاطر این است که چون شب‌های بسیار عزیزی است و جزئی از مردمی هستم که همواره برای اهدای خون استقبال می‌کنند و همراه مردم هستیم.

 

 

۹۰ درصد بدحالی دانش آموزان، مسمومیت نبود

عین‌اللهی در رابطه با مسمومیت دانش آموزان بیان کرد: در بهمن ماه ۱۴۰۱، کریمی معاون درمان وزارت، مسؤول این کار شد تا به شکل علمی به موضوع پرداخته شود و کمیته علمی از بهترین استاتید دانشگاه‌ها در رشته‌های مربوطه انتخاب شد و در کل کشور مسائل را رصد کردند.

وی ادامه داد: اسم آن را بدحالی بگذاریم چون شواهد محکمی برای مسمومیت وجود نداشت و بدحالی دانش آموزان بود که اتفاق می افتاد و آثار روانی آن را می دیدیم مثل کرونا که دچار بدحالی و اضطراب می‌شدند که این مورد در کودکان بیشتر است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در بیش از ۹۰ درصد بدحالی دانش آموزان، هیچ نوع مسمومیت و سمی دیده نمی‌شود و بیشتر استرس و اضطراب است و درصد کمی هم شیطنت‌هایی بوده که در نتیجه آن بعضی دچار بدحالی می‌شدند که جمع‌بندی کمیته به وزارت کشور هم اعلام شد.

عین‌اللهی در پایان تاکید کرد: هیچ نوع عارضه‌ای در این خصوص ندیدیم و آثار بدحالی موقت بوده است که هیچ مشکلی نداشتیم.

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146423

مهمترین اخبار ایران و جهان: