نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:37

امام جمعه ابرکوه:‌ روز قدس مردمی‌ترین جریان در تقابل با جبهه استکبار

امام‌جمعه ابرکوه با بیان این‌که نجات قدس وعده محتوم الهی است، گفت: روز قدس به عنوان حلقه اشتراک جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم فلسطین مطرح و مردمی‌ترین جریان در تقابل با جبهه استکبار است که تا امروز اسرائیل را در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت خود ناکام گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان اینکه روز قدس، یوم القدر جهان اسلام است، گفت: روز قدس، روز بسیج عمومی مسلمانان جهان علیه اسرائیل در جنگ اراده‌ها است که در مقطع کنونی رواج دارد.

امام‌جمعه ابرکوه افزود: پیام امام راحل در سال 58 خطاب به مسلمانان جهان برای گرامیداشت روز قدس امروز به عنوان یک جریان تصویب شده و حلقه اشتراک جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم فلسطین است. روز قدس مردمی‌ترین جریان در تقابل با جبهه استکبار به سردمداری آمریکا و اسرائیل است که تاکنون نگذاشته اسرائیل در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت خود توفیقی به دست آورد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: مردم روزه‌دار ابرکوه امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس بار دیگر آرمان فلسطین را که در منظومه فکری و ارشادی امامین انقلاب قرار داشته، گفتمان جهانی انقلاب و نماد صدور انقلاب به جهان است را مورد حمایت خود قرار داده و موجبات نوید و امید را برای جبهه مقاومت و بیم و هراس را برای آمریکا و اسرائیل فراهم کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: آنان که با هزینه کردن میلیاردها دلار، پروژه سپاه هراسی و ایران هراسی را اجرا کردند تا همسایگان ما را به سمت خود کشیده و با آن‌ها رابطه سیاسی برقرار، ایران را منزوی و با ایجاد آشوب و اغتشاش طرح براندازی را اجرا کنند، تیرشان کمانه کرده و به خودشان برگشته و طرح و دسیسه‌هایشان نه فقط در ایران، عراق و سوریه شکست خورد بلکه کشورهای عربی هم به خود آمدند و با ایجاد رابطه با ایران و گشایش غیرمنتظره ارتباط با سوریه، عملاً تودهنی به اسرائیل زدند.

وی با بیان اینکه اسرائیل امروز عیناً بن‌بست پیشروی خود را می‌بینند و بر شکست و ناتوانی خود در قبال ملّت ایران و جبهه مقاومت اذعان می‌کنند، اضافه کرد: اخیراً سران کشورهای اروپا همچون مکرون با صراحت از نوکری و وابستگی به آمریکا اعلام ندامت کرده و موضع استقلال‌طلبی از سیاست‌های سلطه جویانه واشنگتن اتخاذ می‌کنند و تصمیم دارند از نوکری کورکورانه آمریکا دست بردارند.

خطیب جمعه ابرکوه تأکید کرد: این تحولات جهانی نشان از صدور آرمان استقلال‌طلبی و مبارزه با شیاطین بزرگ در جهان به برکت انقلاب اسلامی دارد و آمریکا در اذهان عمومی جهان چیزی جز شیری بی‌یال و دم و اسرائیل چیزی جز ببر کاغذی نیست؛ چراکه روزنامه هاآرتص نوشته است «اسرائیل با طوفانی روبرو است که قبل از این تحلیلگران هشدار داده بودند... تنها نظامی که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک در منطقه تغییر کند، رژیم صهیونیستی است نه ایران».

حسینی اذعان کرد: درگیری‌ها در داخل اسرائیل قدرت بازدارندگی این کشور را تضعیف کرده و جایگاه بین‌المللی آن را نابود می‌کند.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148223