نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 00:57

درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران صهیونیستی در جنوب شرق بیت لحم

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که شهروندان فلسطینی با اشغالگران رژیم صهیونیستی در جنوب شرق بیت لحم وارد درگیری شدید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهروندان فلسطینی با اشغالگران رژیم صهیونیستی در جنوب شرق بیت لحم درگیر شده‌اند.

منابع محلی نیز درگیری شدید فلسطینیان با نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در شهرک «تقوع» واقع در جنوب شرق بیت لحم را تائید کرده و افزودند که در این درگیری‌ها نظامیان صهیونیست اقدام به تیراندازی گسترده به سمت فلسطینیان کردند.

درگیری نظامیان اشغالگر با فلسطینی‌ها در جنوب شرق بیت الحم تنها کمتر از یک روز پس از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه و جنوب لبنان صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز، «باراک راوید»، خبرنگار امور سیاسی پایگاه خبری عبری زبان «واللا» به نقل از منابعی در دفتر نتانیاهو اعلام کرد که دور کنونی درگیری‌ها در فلسطین پایان یافته و دیگر کسی به دنبال تنش و درگیری بیشتر نیست.

طی ماه‌های اخیر مقابله نیروهای فلسطینی با اشغالگران صهیونیستی شدت گرفته و مرکز داده‌های فلسطینی (مُعطی) نیز در گزارشی اعلام کرده است که در پی عملیات‌های مقاومتی مبارزان فلسطینی در سال ۲۰۲۳ در مناطق مختلف، ۱۹ صهیونیست به هلاکت رسیدند و ۱۳۳ صهیونیست نیز زخمی شدند.

روز جمعه نیز رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که در جریان یک عملیات مقاومتی در منطقه «الحمرا» در غور اردن، ۳ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز اعلام کرد که یک حمله مسلحانه به یک خودرو در منطقه الحمرا صورت گرفته است. رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی عملیات غور اردن را یک عملیات سخت برای این رژیم توصیف کردند. این رسانه‌ها گزارش دادند: «اسرائیل شاهد یک عملیات سخت و یک روز بسیار سخت است.»

از سوی دیگر، یک مسئول امنتیی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با وب‌سایت «والانیوز» اعلام کرد که «شلیک موشک از غزه و لبنان ثابت می‌کند که قدرت بازدارندگی اسرائیل کم‌رنگ شده است.» وی با این حال مدعی شد: «اما ما زمان مناسبی را برای تحمیل هزینه‌ای دردناک انتخاب خواهیم کرد.»

در همین راستا «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفته است: «کابینه نتانیاهو در توانایی برقراری و حفظ بازدارندگی در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و حزب الله لبنان عملکرد ضعیفی داشته است.»

شرایط مناطق اشغالی فلسطین پس از درگیری‌ها و تنش‌های شب گذشته در نوار غزه و جنوب لبنان به شدت شکننده و بی‌ثبات است. نیروهای مقاومت فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار تداوم فشار و حمله به نظامیان صهیونیست در پاسخ به هتک حرمت مسجدالاقصی در هفته گذشته هستند و از این رو عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها شدت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1134323

مهمترین اخبار ایران و جهان: