نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 15:00

عصبانیت شدید ضدانقلاب از گزارش فارس در مورد پروژه بدحالی دانش آموزان/ «حمله شیمیایی» توسط افراد نامرئی!

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 90 درصد حوادث مدارس منشأ داخلی داشته و توسط دانش آموزان اتفاق افتاده است و حالا رسانه‌های ضد انقلاب که گویا از انتشار گزارش فارس و نقش برآب شدن برنامه‌هایشان به شدت عصبانی شده اند به دنبال تحریف واقعیت هستند و هشتگ جدیدی برای انتشار اخبار مسمومیت دانش آموزان منتشر می‌کنند تحت عنوان؛ «حمله شیمیایی»!

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها: از اواخر سال گذشته که ماجرای مسمومیت دانش آموزان پیش آمد ضد انقلاب تلاش کرد تا آنچه را در میدان تصویر می کند به جمهوری اسلامی نسبت دهد.

خبرگزاری فارس نیز در این مدت تلاش کرده است تا با بررسی کارشناسانه شواهد و به دست آوردن اطلاعات دقیق از این ماجرا، ابعاد آن را روشن کند.

روز سه شنبه نیز در گزارشی «آخرین تحقیقات درباره علت بدحالی دانش آموزان در مدارس» روی خط خبری فارس منتشر شد؛ گزارشی که عصبانیت شدید ضد انقلاب را به دنبال داشت.

در گزارش مذکور خبرنگاران فارس به نقل از منابع مختلف پزشکی و اطلاعاتی گزارش را منتشر کردند که نشان می داد  بیش از 90 درصد حوادث مدارس منشأ داخلی داشته و توسط دانش آموزان اتفاق افتاده است و شیطنت‌های دوره نوجوانی همزمان با پوشش رسانه ای گسترده، این رقابت را بین سایر دانش آموزان تسری داده است.

البته با گذشت زمان در موارد اندکی برخی اقدامات خرابکارانه نیز نظیر پرتاب کپسول‌های حاوی مواد محترقه با بوهای نامطبوع توسط عوامل بیرونی به داخل مدارس صورت گرفت که افراد خاطی شناسایی و دستگیر شدند.

این افرد اعتراف کرده‌اند هدف آنها دامن زدن به موج نگرانی‌ها و ایجاد ناامنی روانی بوده است.

تحقیقات نشان می‌دهد در موارد با منشاء داخلی، علت بدحالی دانش‌آموزان منتقل‌شده به مراکز درمانی حدود ۸۰ درصد تمارض و حدود ۲۰ درصد تلقین اعلام شده است. البته در مواردی ابتلای آن‌ها به آسم، مشکلات ریوی یا قلبی هم با تحریک مواد بدبو یا استرس منجر به بدحالی شده است.

 

علت بدحالی دانش‌آموزانِ تاکستانی به روایت خودشان

رسانه‌های ضد انقلاب که از ابتدای این ماجرا تلاش خود را معطوف به برقراری ارتباط میان حوادث مدارس و اغتشاشات سال 1401 کرده بودند، به سمت پروزه تکراری «کار خودشونه» رفتند.

این رسانه‌ها در اولین گام برای پوشش این ماجرا در ادعایی عجیب عنوان می کنند که جمهوری اسلامی در حال انتقام گرفتن از دخترانی است که در جریان ناآرامی های پاییز 1401 کشف حجاب کرده بودند!

همزمان بازار دروغ پردازی درباره آثار این مسمومیت ها نیز در شبکه های اجتماعی داغ می شود؛ از ادعای کور شدن اجاق تا کور و فلج شدن و ریختن ابروی دختران!

موج رسانه ای سنگینی ایجاد می شود تا استرس و نگرانی دانش آموزان و خانواده های آنها را بیشتر کند.

 

روایت دانش آموزان قمی از یک دروغ در شبکه های اجتماعی؛ همه ترسیدیم!

آرام آرام نتایج بررسی‌ها پزشکس مشخص می‌شود: هیچ گونه سمی در خون دانش آموزان مشاهده نشده است.

از طرف دیگر روان شناسان نیز بر تأثیر استرس بر وضعیت دانش آموزان تأکید می کنند؛ آنها با بررسی علائم دانش آموزان می‌گویند که عارضه حاصل شده از نشانه های بیماری های روان تنی است.

بیماری روان تنی یا سایکوسوماتیک در حقیقت دردهایی هستند که در اثر تنش، فشار روانی، استرس مزمن یا سرکوب فشارهای روانی در بدن ایجاد می‌شود. این دردها در حقیقت هیچ منشا جسمی ندارند. بنابراین دارودرمانی برای التیام آن‌ها کارساز نیست.

اما به یکباره دستور کار ضد انقلاب تغییر می کند و هشتگ جدیدی برای انتشار اخبار مسمومیت دانش آموزان منتشر می شود؛ حمله شیمیایی!

انتخاب این کلید واژه هم یک قطعه دیگر از پازل افزودن استرس دانش آموزان و والدین آنها بود. دروغی که با اندکی تفکر، مضحک بودن آن قابل فهم است. دانش آموزان و معلمان بارها ماجرا را اینگونه روایت کرده اند که در حین تدریس در کلاس ناگهان بوی نامطبوعی منتشر شده که منجر به بدحالی و سوزش چشم و گلو می شود . رسانه های ضد ایرانی از آن به عنوان حمله شیمیایی نام می برند. یعنی فردی از بیرون وارد شده بدون آنکه کسی او را ببیند حمله شیمیایی کرده و صحنه را ترک کرده است. جالب آنکه هیچ فرد، معلم یا دوربینی متوجه این حضور نشده است. 

حالا رسانه‌های ضد انقلاب که گویا از انتشار گزارش فارس و نقش برآب شدن برنامه‌هایشان به شدت عصبانی شده اند به دنبال تحریف واقعیت هستند.

رسانه های ضد انقلاب مدت هاست با تکنیک «تکرار» بدون اینکه سندی ارائه کنند مخاطبان خود را به سمت باور و اعتقادی که مد نظر دارند سوق می‌دهند. 

رسانه‌ها بر اساس این تکنیک برای زنده نگهداشتن موضوع سعی می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده پیام مدنظرشان تا زمانی که نیاز است زنده بماند. در این روش، رسانه‌ها با تکرار پیام سعی بر القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. تکرار، ازلحاظ روانشناسی در تشکیل عادت، بسیار مفید است.
مطابق پژوهش صورت گرفته فقط 5 رسانه بی بی سی، من و تو، اینترنشنال، رادیو فردا و صدای آمریکا در مدت 46 روز اغتشاشات سال گذشته بیش 38 هزار دروغ منتشر کردند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1162067

مهمترین اخبار ایران و جهان: