نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 21:59

نسل آینده باید با میراث دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش در کنار سایر نهادها باید نسل آینده را بیشتر با میراث دفاع مقدس و قدرت نرم تولید شده در این حوزه آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با محوریت برگزاری اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی در اردبیل اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل، این اجلاسیه در ابعاد مختلف و بین صنوف و اقشار متعدد برگزار می‌شود تا اهمیت و تأثیرگذاری حضور نسل‌های مختلف را در دوران جنگ شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در کنار معلمان خود در سنگر دفاع از این کشور در سخت‌ترین شرایط حاضر شدند که نمونه این جهاد و شهادت را می‌توان در ایثارگری مجاهدانی همچون شهید مرحمت بالازاده مشاهده کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در حساس‌ترین مقطع با احساس مسئولیت این دانش‌آموزان و معلمان در سنگر دفاع از این مرز و بوم حاضر شده و امروز نیز در سنگر دیگری که مقام معظم رهبری از آن به عنوان خاکریز جنگ نرم یاد می‌کند، باید این فرزندان آگاه و روشن ضمیر حضور پیدا کنند.

محمدی اصل اصلی‌ترین هدف‌گذاری دشمن را برای بر هم زدن توازن فرهنگی و اعتقادی در جامعه به انحراف کشیدن نسل سوم و چهارم انقلاب عنوان کرد و افزود: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید بر این باشد تا با آشنایی و روشنگری بیشتر در این حوزه بتوانند توطئه دشمن را خنثی و زمینه تقویت مؤلفه‌های ارزشی و دینی را مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز کشور ما به وجود نیروهای متخصص، متعهد و همچنین آگاه و روشن ضمیر نیازمند است و قطعاً در این مسیر جهاد و شهادت را مؤلفه قدرت نرم به حساب آورد.

محمدی اصل اضافه کرد: جوانان این مرز و بوم آینده‌سازان این کشور هستند و قطعاً هدف‌گذاری آنها در بهترین فصل رویش‌های انقلابی می‌تواند عمران و آبادانی و توسعه همه‌جانبه کشور را به همراه داشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضرورت آشنایی نسل آینده را با مواریث دوران دفاع مقدس یادآور شد و بیان کرد: این آشنایی قدرت نرم بیشتری را در جامعه تولید و نسل آینده را در جبهه مقاومت و ایثار مستحکم‌تر خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162267

مهمترین اخبار ایران و جهان: