نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:25

بازگشت آموزش دهندگان غیرفعال به نهضت سوادآموزی/ 2 درصد در کرمانشاه بی‌سواد هستند

رییس سازمان نهضت سوادآموزی نرخ سوادآموزی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان کرمانشاه را هم ۹۸.۱ درصد اعلام کرد و گفت: شرایطی فراهم شده تا آموزش دهندگان غیرفعالی که درحال حاضر توانایی جذب سوادآموزان را دارند، دوباره جذب شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا عبدی رییس سازمان نهضت سوادآموزی امروز در حاشیه در بازدید از مرکز یادگیری محلی مائده کرمانشاه، در دیدار با سوادآموزان و آموزش دهندگان این مرکز نیز اظهار داشت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی ایثارگران حوزه مبارزه با بی‌سوادی در کشور هستند و کارشان اجر اخروی و ارزش معنوی دارد.

وی افزود:در سال ۱۳۵۸ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۴۶ درصد مردم باسواد بودند که اکنون این رقم به ۹۷.۱ درصد رسیده که نشان از نقش موثر آموزش‌دهندگان در ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور دارد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی نرخ سوادآموزی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان کرمانشاه را هم ۹۸.۱ درصد اعلام کرد و ادامه داد: کارهای خوبی در راستای تغییرات و تحولات در حوزه سوادآموزی در برخی از استان‌های کشور آغاز شده که با استفاده از طرح‌ها و الگوهای جدید بصورت نقطه به نقطه ریشه‌کنی بی‌سوادی را از روستاها شروع می‌کنیم تا به سطح استان و کشور می‌رسد.

وی با اظهار امیدواری در راستای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آموزش‌دهندگان فعال تا پایان سال‌جاری، گفت: یکی از وظایف سازمان، تعیین تکلیف وضعیت آموزش‌دهندگان این سازمان است.

عبدی از شروع مجدد فعالیت آموزش دهندگان غیرفعال را در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: شرایطی فراهم شده تا آموزش دهندگان غیرفعالی که درحال حاضر توانایی جذب سوادآموزان را دارند، دوباره جذب شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171923

مهمترین اخبار ایران و جهان: