نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 20:12

۳۹ درصد پرونده های شکایت کارگری در گلستان منجر به صلح شد

گرگان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سال گذشته سه هزار و ۸۱۴ پرونده کارگری در گلستان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد هزار و ۴۷۴ پرونده معادل ۳۹ درصد منجر به سازش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خواجه مظفری، عصر پنجشنبه در آئین افتتاح سی امین مؤسسه کاریابی گلستان اظهار کرد: خوشبختانه در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۸۱۴ پرونده کارگری و کارفرمایی در گلستان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد هزار و ۴۷۴ پرونده معادل حدود ۳۹ درصد منجر به سازش شده است.

به گفته وی، میانگین زمان رسیدگی پرونده‌های کارگری به ۴۴ روز کاهش یافته این در حالی است که مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۰، به میزان ۵۶ روز بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در سال ۱۴۰۲ تلاش خواهیم مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری را به ۳۸ روز کاهش دهیم.

خواجه مظفری از وجود ۳۶۴ تشکل کارگری و کارفرمایی فعال در استان گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۸ تشکل در حوزه کارگری و ۸۸ تشکل در حوزه کارفرمایی فعالیت دارند.

وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان گلستان در سال جاری به ۴۰۰ مورد افزایش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172823

مهمترین اخبار ایران و جهان: