نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:07

آیت‌الله سلیمانی منشا خدمات بزرگی برای انقلاب بودند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آیت‌الله سلیمانی از عالمان مبارز، ولایتمدار و وارسته مازندران و شمال کشور بودند که نه تنها در خطه شمال بلکه در جنوب و شرق کشور و دیگر استان‌های کشور منشأ خیر و برکات زیادی بودند.

ولی‌الله فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، در مورد ارتحال آیت‌الله عباسعلی سلیمانی اظهار کرد: متأسفانه صبح روز چهارشنبه خبری مبنی بر اصابت گلوله و ارتحال آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در شعبه بانک ملی مرکزی شهرستان بابلسر مخابره شد که بسیار جانسوز و دردآور بوده است.

وی با بیان اینکه هر زمان عالمان دینی از دنیا برود شاهد ضایعه و خسران فراوان خواهیم بود، افزود: این عالم وارسته عضو مجلس خبرگان رهبری، نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان کاشان بود که برای انقلاب اسلامی زحمات فراوان کشید.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله سلیمانی از عالمان مبارز، ولایتمدار و وارسته مازندران و شمال کشور بودند که نه تنها در خطه شمال بلکه در جنوب و شرق کشور و دیگر استان‌های کشور منشأ خیر و برکات زیادی بودند.

فرزانه با اعلام اینکه این مجاهد فقید از علمای مورد عنایت مقام معظم رهبری بودند، گفت: زحمات و خدمات این عضو مجمع خبرگان رهبری در شهرهای کاشان، استان سیستان و بلوچستان و زاهدان فراموش شدنی نیست.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با ابراز تأسف و ناراحتی ضایعه شهادت این عالم وارسته آیت الله عباسعلی سلیمانی را خدمت مقام معظم رهبری، بیت شریف، خانواده بزرگوار و امت ولایتمدار و شهیدپرور مازندران عرض تسلیت دارم.

فرزانه بیان کرد: این حادثه تلخ و سوزناک باعث فقدان بزرگی شد و جای این چهره علمی و فرهنگی همیشه در بین علما و فرهیختگان خالی است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از منبر و خطابه قوی بهره می‌بردند و همیشه در پی ترویج معارف اهل بیت و ذکر مصائب معصومان بودند، گفت: ایشان در مازندران نیز امام جمعه بابلسر بوده و از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه بودند.

به گزارش فارس، مرحوم آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح روز چهارشنبه بر اثر اصابت گلوله در شعبه بانک ملی مرکزی شهرستان بابلسر در دم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این عالم فقید نماینده ادوار چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بود.

مرحوم آیت‌الله سلیمانی مسؤول امور اهل سنت استان‏ سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان، امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از ۱۳۵۹تا ۱۳۸۰ بوده و نماینده ولی ‏فقیه در دانشگاه ‏هاى ملى استان‏ هاى مازندران و گلستان، عضو هیئت امنای دانشگاه زاهدان و علوم دریایی چابهار و امامت جمعه‏ بابلسر از دیگر مسؤولیت های سیاسی، اجتماعی و علمی ایشان بود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171323

مهمترین اخبار ایران و جهان: