نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:35

آمریکا می‌خواهد دیگر کشورها را به جنگ با روسیه و چین بکشاند

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش مسئول وضعیت فعلی در افغانستان هستند و باید بازسازی این کشور را برعهده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه می‌گوید غرب با هدف قرار دادن روسیه و چین سعی در حفظ هژمونی خود است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز جمعه در نشست خبری در دهلی‌نو اعلام کرد که هدف اصلی غرب در درگیری در اوکراین، تحمیل شکست استراتژیک به روسیه، هدف قرار دادن چین و تامین هژمونی آن است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه تاکید کرد که آمریکا و متحدان آن در حال اجرای طرحی راهبردی است تا سایر کشورها را به رویارویی نظامی با روسیه و چین تحریک کنند.

شویگو افزود دولت آمریکا سعی دارد که با ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای و با توسل به باج‌خواهی و تهدید، نظام روابط بین دولت‌ها را بهم بریزد.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد تسلیحات عرضه شده به اوکراین ابتدا سر از بازار سیاه درمی‌آورند و سپس به دست تروریست‌ها می رسند.

شویگو در ادامه افزود کشورهای ناتو باید مسئولیت اصلی بازسازی پس از جنگ در افغانستان را بر عهده بگیرند، آنها مسئول وضع کنونی در این کشور هستند.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد که تلاش آمریکا و متحدان این کشور بر این است که به بهانه مبارزه با تروریسم، به دنبال بازگرداندن حضور نظامی خود به آسیای مرکزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173923

مهمترین اخبار ایران و جهان: