نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:35

رشد ۱۹۰ درصدی صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی زنجان

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از رشد ۱۹۰ درصدی صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای روز شنبه در خصوص طرح سنددار کردن املاک روستایی و شهری در راستای توسعه عدالت اجتماعی، اظهار کرد: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت. بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان به خوبی توانسته در این زمینه موفق عمل کند، به طوری‌که در حال حاضر استان در این زمینه ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۷۶ هزار و ۵۳ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان صادر شدده است، افزود: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۸۲.۱ درصد بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۶.۳ درصد است.

خواجه ای ادامه داد: همچنین تعداد ۸۷۲۱ فقره صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری به میزان ۳۴.۴ درصد در استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه، طرح سنددار کردن املاک روستایی جهت نیل به اهداف کلان برنامه چون گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار محروم و کم‌درآمد مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی و اقتصادی، کالبدی و مدیریتی و توسعه روستاهای کشور داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176067

مهمترین اخبار ایران و جهان: