نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 22:03

پایانه مکانیزه شماره ۲ غلات بندر امام ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اهواز- معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی مطلوب در دست تکمیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدرالله بهرامی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی در پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات بندر امام خبر داد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریالی بخش خصوصی با هدف افزودن پنج میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای اساسی اظهار کرد: در ادامه روند تکمیل احداث پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات بندر امام، قطعات دستگاه‌های برج مکنده در حال مونتاژ است و آماده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بهره‌گیری از تأسیسات و تجهیزات پیشرفته شامل ۶ دستگاه مکنده پرقدرت با ظرفیت تخلیه یک هزار و ۸۰۰ تن بر ساعت از ویژگی‌های قابل توجه تجهیزات پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات بندر امام به شمار می‌رود.

وی همچنین برخورداری از ٢٠ کندو ترانزیتی هریک به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن از جمله بخش‌های این پایانه عنوان کرد و گفت: در کنار خطوط ریلی داخلی سایت به طول یک هزار و ۵۰۰ متر، گالری انتقال از اسکله تا سیلوها شامل ۲ خط به ظرفیت هر کدام یک هزار و ۸۰۰ تن بر ساعت و طول ۱۰۰۰ متر احداث و تکمیل می‌شوند.

بهرامی در تشریح مزیت‌های بهره‌گیری از این پایانه، کاهش ترافیک اسکله‌ها بر اثر تسریع در فرآیند تخلیه، کاهش طول مدت عملیات تخلیه یک فروند کشتی از هشت به چهار روز، جلوگیری از معطلی کشتی‌ها در نتیجه کاهش یا حذف هزینه دموراژ بر اثر معطلی احتمالی کشتی‌ها و افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی‌ها از جمله این مزیت‌ها دانست.

وی تصریح کرد: با ایجاد زمینه و فرصت بیشتر برای صاحبان کالا و افزایش ظرفیت پذیرش و نگهداری استاندارد و بهداشتی کالای اساسی در بندر امام موقعیت این بندر به عنوان هاب کالای اساسی کشور که سهم ٧٠ درصد سهم کالای اساسی کشور را به خود اختصاص داده است، برجسته‌تر می‌شود.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان کرد: بهره‌برداری از این پایانه می‌تواند پایداری زنجیره تأمین امنیت غذایی کشور را بیش از پیش ارتقا دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176767

مهمترین اخبار ایران و جهان: