نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 12:32

جهاد تبیین لازمه حفظ گنجینه دفاع مقدس از تحریف است

ساری- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: برای درامان ماندن فرهنگ ناب دفاع مقدس از تحریف نیازمند جهاد تبیین هستیم تا این گنجینه عظیم شکوه و اقتدار را معرفی کنیم.

حجت الاسلام جعفر رعایتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار این که در حماسه شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده جهانی بایستد و موفق و سربلند بیرون بیاید، افزود: باید برای مردم به ویژه نسل جوان و آینده ساز کشور معرفی شود تا آنان نیز با عظمت و شکوه آن آشنا شده و با امید و عزت ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی با بیان این که راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات فرهنگی کشور مؤثرترین راه برای شناساندن رسم و سبک رزمندگان، ایثارگران و شهدایی است که آن حماسه بی بدیل دفاع مقدس را خلق کردند، افزود: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و روی آن سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ ارزش‌ها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: دفاع مقدس باعث سرمایه سازی برای کشور شد تا دشمنان بدانند که هزینه تعرض و تجاوز به کشور بسیار بالا است. اما نکته مهمی در این مسئله وجود دارد، دست تحریف در کمین فرهنگ ناب دفاع مقدس است و راهیان نور از تحریف حقیقت دفاع مقدس جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام رعایتی ادامه داد: برای در امان ماندن فرهنگ ناب دفاع مقدس از تحریف نیاز به جهاد تبیین است و با جهاد تبیین می‌توان هم گنجینه دفاع مقدس که یک گنجینه‌ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت وتوانمندی ایران اسلامی و نماد برجسته مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است، را استخراج کرد و هم می‌توان حقایق دفاع مقدس را برای نسل کنونی تبیین کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه کربلا تصریح کرد: طلاب و روحانیون به عنوان طلایه داران جهاد تبیین با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، وارد عرصه شده و برای تقویت بُعد تبیینی راهیان نور گام‌های مؤثری برداشتند.

اعزام ۱۴۰۰ طلبه و روحانی به اردوهای راهیان نور

وی افزود: با هماهنگی با سازمان طلاب بسیج استان، در سال ۱۴۰۱ و فروردین سال ۱۴۰۲، ۱۴۰۰ طلبه و روحانی (اعم از برادر و خواهر) را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کردیم و از این تعداد ۳۰۰ مبلغ و روحانی برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی برای کاروان‌های اعزامی به همراه روحانیونی که در محل اسکان زائران مازندرانی در دو اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک و شهید بلباسی خرمشهر مستقر بودند، اعزام شدند.

جچت الاسلام رعایتی یادآور شد: همچنین ۶۰۰ طلبه و روحانی به صورت مجردی به راهیان نور اعزام شدند و همچنین ۵۰۰ طلبه و روحانی هم به صورت خانوادگی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، کاروان‌های راهیان نور اعم از دانش آموزی، دانشجویی و محلات دارای یک روحانی کاروان جهت تبیین و بصیرت افزایی همراه کاروان‌ها از مبدا تا مقدس سفر همراه بودند، برپایی نماز جماعت در طول سفر، پاسخگویی به شبهات و ابهامات ذهنی در مورد مسائل اعتقادی و مسائل روز جامعه از جمله اقدامات این روحانیون بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه کربلا یادآور شد: مبلغین و روحانیون مستقر در اردوگاه‌ها هم با برپای نماز جماعت در سه نوبت، برگزاری محافل انس با قرآن و ادعیه برای زائران تبلیغ چهره به چهره، پاسخ به شبهات و ابهامات اعتقادی و بصیرتی. برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز در طول سفر و اردوگاه‌ها سخنرانی مذهبی و بصیرتی و مناسبتی و بیان احکام برای زائران را انجام می‌دادند.

وی افزود: اقدامات دیگری هم که در راهیان نور انجام شده، مشاوره بصیرتی، مشاوره سبک زندگی اسلامی، مشاوره تربیت نسل مهدوی و مشاوره فرزند آوری توسط مبلغین و کارشناسان فن بوده است، همچنین حضور میدانی و کمک به عوامل اجرایی راهیان نور در خدمات رسانی به زائران در قالب خادم الشهدا هم از جمله اقدامات انجام شده طلاب و روحانیون بسیجی مازندران در راهیان نور بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1109123

مهمترین اخبار ایران و جهان: