نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 14:30

ارتقا جایگاه اسکواش همدان از رتبه ۲۳ به رتبه ۵ کشوری

همدان- رئیس هیئت اسکواش استان همدان گفت: هیئت اسکواش استان همدان از رتبه ۲۳ کشوری به رتبه ۵ رسیده است.

اسدالله ربانی‌مهر در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به توسعه اسکواش استان همدان اظهار داشت: خوشبختانه با سیاست‌هایی که هیئت اسکواش استان همدان در پیش گرفته امروز می‌توان با قطعیت گفت توانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود در کشور دست پیدا کنیم.

وی افزود: ارتقا جایگاه اسکواش استان همدان از رتبه ۲۳ به ۵ کشوری نشان می‌دهد در مسیر رشد و توسعه این رشته ورزشی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هستیم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اسکواش‌بازان گفت: ۲۲۰ اسکواش‌باز سازمان یافته در سامانه مبین ثبت شده‌اند.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: استقبال خانواده‌های همدانی از رشته اسکواش در این مدت افزایش چشمگیری داشته که نیازمند توسعه بیشتر زیرساخت‌ها برای پاسخ به آن هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته رکورد برگزاری مسابقات اسکواش را زدیم، بیان کرد: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، یادواره سردار شهید علیرضا شمسی‌پور، شهید محمود شهبازی، دهه فجر، روز همدان و روز خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ مسابقات خود را برگزار کردیم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان عنوان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ اسکواش تیم همدان در لیگ کشور حضور پیدا کرد همچنین اولین کورت اسکواش پارکی با همکاری شهرداری منطقه یک همدان در پارک مردم در سال ۱۴۰۱ ساخته شد.

ربانی‌مهر مهر با اشاره به برنامه‌های هیئت اسکواش استان همدان در سال ۱۴۰۲ گفت: ۳۸ برنامه در سال ۱۴۰۲ برای هیئت اسکواش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و کمیته‌های هیئت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: جذب اعتبار برای پروژه‌های هیئت، تشکیل کمیته فنی، برگزاری دوره‌های آموزشی، استعدادیابی و چند جشنواره از جمله برنامه‌های مهم هیئت در سال ۱۴۰۲ هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191923

مهمترین اخبار ایران و جهان: