نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 10:26

فعال شدن پروژه راکد پل معلق ازناو/ پروژه های بوم گردی در کلور احداث می شود

فرماندار خلخال از فعال شدن پروژه راکد پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو و احداث پروژه های بوم گردی در کلور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خلخال، جواد یحیی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خرید سهام سرمایه‌گذار قبلی از سوی این سرمایه‌گذار جدید، زمینه برای آغاز عملیات مجدد پروژه راکد پل معلق ازناو فراهم‌شده است.

وی افزود: برای پروژه پل معلق، چهارده و نیم هکتار از اراضی ملی به سرمایه‌گذار این طرح واگذارشده است.

فرماندار خلخال تشریح کرد: فاز اول این پروژه مشتمل بر پل معلق، پارکینگ و بخشی از امکانات رفاهی و گردشگری  است و  مطابق تعهد گرفته‌شده از سرمایه‌گذار جدید، تا پایان سال ۱۴۰۳ باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، دو فاز بعدی این پروژه نیز ظرف ۵ سال اجرا و این پروژه به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

احداث پروژه‌های بوم گردی در کلور

یحیی زاده عنوان کرد: مقررشده است توسط سه سرمایه‌گذار در سه منطقه پروژه‌های بوم گردی را به اجرا درآورند. 

وی بیان کرد: این پروژه‌های شامل بوم گردی روستای گردشگری نمهیل واقع در بخش خورش رستم، بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله شهر کلور در بخش شاهرود و همچنین روستای گردشگری اسبو واقع در بخش شاهرود خواهد بود.

فرماندار خلخال از به پایان رسیدن آسفالت مسیر خلخال به ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل خبر داد و گفت: با آسفالت ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده خاکی در استان گیلان، گردشگران می‌توانند از این مسیر زیبای گردشگری استفاده کنند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1144823

مهمترین اخبار ایران و جهان: