نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 18:29

طرح ترافیک شهری در زنجان بزودی اجرایی می شود

زنجان-رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه طرح ترافیک شهری در زنجان بزودی اجرایی می شود، گفت: ترافیک شهری و بخش حمل و نقل عمومی دارای مشکل هستند و الگوی حمل‌ونقل عمومی صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصحی مقدم بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری به تاریخچه شکل گیری شوراهاف با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه شوراها در جامعه، وضعیت موجود در خصوص جایگاه شوراها را مطلوب ندانست و گفت: شورای شهر در جایگاهی که باید باشد، نیست و جایگاهی که برای شورای شهر ایجاد شده، آن نقش پارلمان محلی نیست و از همین رو محدودیت این نهاد، کارکرد آن را هم تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه شورا اولین نهادی بود که مردم خواستار تشکیل آن بودند، افزود: نهاد شورا، امر تجملاتی نیست، بلکه خواسته مردم و نماینده شهروندان است و شوراها آن جایگاهی را که باید داشته باشد، ندارد.

ناصحی مقدم تاکید کرد: تشکیل شورا یک کار تجملاتی نیست و در راستای خواسته مردم و شهروندان برای احقاق حقوق شهروندی ایجاد می شود، نباید به خاطر وجود ضعف های قانونی جایگاه شورا را تضعیف کرد و مردم از شوراها انتظار جایگاه پارلمان محلی را دارند.

رئیس شورای شهر زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات شورای شهر دور ششم، تلاش برای انتخاب شهردار و ایجاد بستر برای توسعه متوازن شهری را به عنوان رویکردهای مهم این شورا عنوان کرد و افزود: بررسی و رفع مشکلات طرح تفصیلی جزو وظایف و تخصص اعضای شورای شهر است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه تجربه فراخوان برای انتخاب شهردار همچنین عدم تایید گزینه اول شورا، موجب طولانی شدن انتخاب شهردار شد، گفت: موافق انتشار فراخوان برای انتخاب شهردار زنجان نبودم ولی نظر جمع شورایی بر این اساس بود. و به همین جهت فراخوان انتخاب شهردار منتشر شد.

وی افزود: تلاش ما در سال اول شورا این بود که در تدوین بودجه واقع بینانه حرکت کنیم و در سال دوم، شورای شهر زنجان تصمیم های خوبی داشت که منجر به تکمیل چند پروژه نیمه تمام در شهر شد و رضایت نسبی شهروندان را هم در پی داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بزودی طرح ترافیک شهری در زنجان اجرایی می شود، گفت: ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی، الگوی ترافیکی جدید شهر، ایجاد شهر هوشمند، احداث تفرجگاه‌های بزرگ شهری و ایجاد بازارچه‌های میوه و تره بار از جمله اولویت های شورا در تدوین بودجه شهرداری زنجان در سال جاری بود.

ناصحی مقدم افزود: ترافیک شهری و بخش حمل و نقل عمومی دارای مشکل هستند و الگوی حمل‌ونقل عمومی صحیح نیست؛ در این خصوص طرح مطالعاتی در دست اجرا است و حول طرح سبزه‌میدان شکل خواهد گرفت. در خصوص کمبود وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌ها خریداری شدند و طی زمان وارد خواهند شد.

وی منتقدین در زمینه وضعیت پیش آمده در زمینه آسفالت برخی خیابان های شهر زنجان را بی انصاف عنوان کرد و گفت: ۱۶۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر پخش شد و سعی کردیم با اجرای حجم قابل توجه آسفالت ریزی، کمبودهای سال های پیش را جبران کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: خرابی‌های در آسفالت‌های انجام شده در سال گذشته بوجود آمد که این خرابی‌ها مربوط به بخشی از کارهای یک پیمانکار است و در حال حاضر توسط همان پیمانکار در حال رفع شدن است.

وی در ادامه به تفاهم نامه شهرداری زنجان با قرارگاه خاتم الانبیا جهت اجرای پروژه های عمرانی در زنجان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما استفاده از ظرفیت این قرارگاه برای پیشبرد طرح های عمرانی شهر است که نخستین مرحله آن با احداث بوستان شهر (پارک بزرگ هاشمی نژاد) کلید خورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های میوه و تره‌بار در ۱۰ نقطه از برنامه‌های مدیریت شهری با مصوبه شورا است، گفت: این اقدام برای کمک به تسهیل دسترسی مردم با هدف ایجاد تعادل برنامه‌ریزی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188567

مهمترین اخبار ایران و جهان: