نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 14:42

سکاندار وزارت آموزش و پرورش باید «در تراز این جایگاه» باشد

مهدی‌شهر- دبیر هیات رئیسه‌ مجلس گفت: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش مجلس تاکید دارد که سکاندار این وزارتخانه باید «در تراز این جایگاه» باشد لذا اجازه ورود به هر کسی را نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروزجائی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی جامعه اسلامی فرهنگیان استان سمنان به میزبانی آموزش و پرورش شهمیرزاد، ضمن اشاره به اداره شدن آموزش و پرورش با سرپرستی، تاکید کرد: مجلس نسبت به این وزارت خانه اوج حساسیت را دارد.

وی با بیان اینکه سکاندار وزارت آموزش و پرورش باید «در تراز این جایگاه» باشد، افزود: مجلس نگاه ویژه ای به وزارت آموزش و پرورش دارد در نتیجه آن را به دست کسانی که در تراز این وزارتخانه نباشند، واگذار نخواهد کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش جایگاه مهم و محوری دارد، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش به واسطه جایگاه و اهمیتی که در فرهنگ این کشور دارد، برای مجلس یک اولویت مهم محسوب می‌شود.

کریمی با بیان اینکه این وزارت خانه برای نمایندگان مجلس اهمیت ویژه دارد، ابراز کرد: برای ارتقا آموزش و پرورش در مجلس و همچنین دولت سیزدهم تلاش‌های خوبی صورت گرفته است اما باید این تلاش‌ها مداوم باشد.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم در این دولت و مجلس انقلابی، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم، تاکید داشت: یکی از مسائل مهمی که باید در حوزه آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معظم له در دیداری که با فرهنگیان داشتند، خط و مشی حوزه آموزش و پرورش ما را مشخص فرمودند لذا باید به سمت عمل به این منویات گام برداریم.

کریمی بیان کرد: رهنمودها و خط و مشی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت کارشناسانه و دقیق برای مجلس و دولت روشن شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188267

مهمترین اخبار ایران و جهان: