نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 23:50

پنجاه و شش پایگاه در جاجرم آماده دریافت فطریه است

دبیر ستاد شورای زکات شهرستان جاجرم گفت: ۵۶ پایگاه ثابت و سیار در روز عید سعید فطر در شهرستان آماده دریافت زکات فطریه هستند که بیشترین آن در مصلی‌های اقامه نماز عید برپا شده است.

مصطفی مقصودی، دبیر ستاد شورای زکات جاجرم در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه ۵۶ پایگاه در جاجرم آماده دریافت فطریه است، اظهارکرد: این پایگاه‌ها در محل مصلی، معابر عمومی، مراکز نیکوکاری برپا می‌شوند که در محل مصلی به مدت یک روز خواهد بود.

وی گفت: مراکز نیکوکاری تا ۱۰ روز فعال هستند و زکات پرداخت شده را جمع‌آوری می‌کنند.

دبیر ستاد شورای زکات شهرستان جاجرم افزود: برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، کدهای آسان پرداخت برای روزه‌داران پیش‌بینی‌ شده است که می‌توانند با شماره‌گیری #۰۵۸۳*۸۸۷۷* مبلغ فطریه خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا چهار شماره کارت به‌صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی شده است.

مقصودی تشریح کرد: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در شهرستان با قوت غالب گندم ۴۵ هزار تومان برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۶۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۴۰ هزار تومان است.

وی گفت: کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۱۲ هزار تومان و کفاره افطار عمد نیز ۷۲۰ هزار تومان است که تمام وجوهات فطریه پرداختی در همان روز عید به حساب نیازمندان واریز خواهد شد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163767

مهمترین اخبار ایران و جهان: