نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 10:11

بیانیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران/ «سپاه» نهادی برخاسته از متن انقلاب و تجلی‌گاه نقش آفرینی‌های منحصر به فرد

سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

ابتکار راهبردی حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس سپاه در واقع ظرفیت‌سازی برای تضمین پاسداری از انقلاب و دفاع همه جانبه از استقلال، امنیت ملی، ارزش‌ها و دستاوردهای این انقلاب عظیم و تاریخ ساز با نقش‌آفرینی حماسی و عاشورایی پاسداران برخاسته از متن مردم و انقلاب بود که در واقع تربیت یافتگان مکتب حسین بن علی(ع) و فرهنگ با عظمت کربلا در طی دوران به‌شمار می‌روند.

سپاه به‌عنوان نهادی مقدس و برخاسته از متن انقلاب، تجلی‌گاه مجاهدت‌ها و نقش آفرینی‌های منحصر به فرد و شگفت آور در عرصه‌های مختلف و مورد نیاز انقلاب بوده و هست که با گذشت بیش از چهار دهه از عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد که سپاه پاسداران با حضور و نقش آفرینی‌های پیشتازانه، مجاهدانه و فداکارانه خود در همه عرصه‌های مورد نیاز از جمله مقابله با ضد انقلاب در ماه‌ها و سال‌های اولیه انقلاب، جنگ هشت ساله استکبار جهانی، مقابله با فتنه‌ها و عناصر خود فروخته چه نقش آفرینی ها کرده و چه بزرگ مردان باهمت بلند را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ همچنین در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی و کمک به اقشار مختلف مردم در حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و بیماری نفس گیر اخیر نقش بی بدیلی داشته و افتخار بزرگی را برای نظام و ملت ایران رقم زده است که به اعتراف دوست و دشمن اگر تلاش‌های ممتاز این نهاد انقلابی و مردمی نبود سرنوشت نظام و انقلاب به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

در حوزه فرا مرزی نیز نظام سلطه با تأسیس داعش و ایجاد جنگ‌های نیابتی قصد نابودی انقلاب و مقدسات را داشته که با هنرمندی و رشادت دلاور مردانی همچون سپهبد شهید پاسدار قاسم سلیمانی باعث شکست توطئه‌ها و نقشه راه دشمنان و استکبار جهانی گردید.

یکی از دغدغه های سپاه پاسداران، محرومیت زدایی است. برای رفع محرومیت و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، اجتماعی، فرهنگی و سایر عرصه های خدمت در مناطق کمتر برخوردار، علاوه بر تربیت و استفاده از نیرو‌های بومی، سپاه پاسداران توانسته زیرساخت های مهمی را ایجاد نماید که طرح ملی واکسیناسیون با راه اندازی مراکز تجمعی واکسیناسیون سپاه، حضور نیروهای متخصص و بسیجی در کنار کادر درمان، نهضت رزمایش کمک مومنانه، ساخت مسکن محرومین، ایجاد زیرساخت های آب شرب روستایی، آب کشاورزی و غیره تنها بخشی از خدمات گسترده سپاه پاسداران در عرصه محرومیت زدایی است.

سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با تبریک این روز بزرگ به آحاد ملت ایران به ویژه فرماندهان، مدیران و کارکنان سپاه پاسداران و نیز جانبازان پرافتخار انقلاب اسلامی و تجلیل از حماسه سازی های پرافتخار و ماندگار آنان طی ۴۱ سال اخیر و پاسداشت یاد، خاطره و آرمان‌های بلند شهدای گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خصوص "سید شهدای مقاومت" سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این روز بزرگ را تبریک گفته و بیان می دارد که همه نیروهای مسلح تحت تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) بوده و امید است در تداوم حرکت جهشی و مقتدر خود به سمت افق آرمانی انقلاب در نیل به تمدن نوین اسلامی موفق و موید باشند.

در پایان این بیانیه آمده است؛ امروز سپاه با اراده قویتر از پیش دست در دست سایر نیروهای مسلح تا آخرین لحظه از نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164123

مهمترین اخبار ایران و جهان: