نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 12:40

عیدفطر روز وحدت مسلمانان جهان است

امام جمعه گرگان گفت: روز عید فطر روز وحدت مسلمانان جهان بوده و مردم سراسر دنیا در این روز نظاره گر صفوف با عظمت نمازگزاران هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عیدفطر امروز اظهار کرد: علت بزرگ بودن عید فطر این است که مسلمانان به فطرت توحیدی خود برگشته و خداوند توفیق یک ماه بندگی را به مومنان داده است.

وی تصریح کرد: عید فطر روز برجسته کردن شعائر اسلامی بوده و در این روز مومنان باید تعالیم اسلامی و قران را گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: عید فطر روز وحدت مسلمانان بوده و در این روز مردم سراسر جهان نظاره گر صفوف با عظمت نمازگزاران هستند.

وی ادامه با اشاره به حوادث سوریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی عامل اصلی بحران سوریه بوده و تلاش کرد تا با انواع توطئه، خاورمیانه را درگیر مسائل داخلی کرده و خود به اهدافش برسد اما امروز همان توطئه ها دامن گیر خودش شده است.

آیت الله نورمفیدی گفت: استکبار جهانی برای تضعیف جریان مقاومت ۱۲ سال پیش در این کشور آشوب راه انداخت و به بهانه نجات مردم ائتلاف عربی عبری امریکایی شکل داد و در این قالب هر جنایتی را برای سرنگونی نظام سوریه انجام داد.

وی بیان کرد: اما کمک ها و حمایت های مردم مسلمان جهان سبب شد تا این نقشه ها از بین رفته و سوریه تحت حاکمیت نظام سوریه باشد.

امام جمعه گرگان ابراز کرد: دعوت امروز عربستان از سوریه برای برگشت به اتحادیه عربی نشان از شکست سناریو آستکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164323

مهمترین اخبار ایران و جهان: