نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 12:19

واحدهای صنعتی بزرگ در غرب استان زنجان مستقر می شوند

زنجان-مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای رشد تولید و ایجاد توازن سرمایه گذاری، واحدهای بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در غرب استان مستقر می شوند.

مجید گلشنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در جهت سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید، سال جاری را با هدف رشد تولید بالاتر نسبت به سال گذشته آغاز کردیم، گفت: در راستای رشد تولید و ایجاد توازن سرمایه گذاری، واحدهای بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در غرب استان مستقر می شوند.

وی افزود: مذاکراتی با سرمایه گذاران جدید برای سرمایه گذاری در غرب استان صورت گرفته است که یکی از این موارد مذاکره با سرمایه گذاران خارجی است که تاکنون مذاکره با ۲ سرمایه گذار چینی به نتیجه رسیده است و مقرر شده در غرب شهر زنجان سرمایه گذاری به صورت ارزی انجام گیرد.

گلشنی ادامه ااد: این واحدها بر اساس سند راهبردی تنظیم شده اند و نگاه ما بر این است که محصولاتی وارد استان شود که نیاز استان هستند و تاکنون تولید نشده اند تا بتوانند حلقه های مفقوده ما را در زنجیره های تولید تکمیل کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تولید فروسیلیس یکی از سرمایه گذاری های خارجی در استان است که بر اساس مبنای سند راهبردی توانسته سبد محصولات ما را متنوع تر کرده و یک محصول جدید را وارد استان کند.

گلشنی با بیان اینکه اقدامات اولیه لازم در خصوص این طرح نیز انجام پذیرفته و عملیات اجرایی آن از هفته پایانی فروردین ماه آغاز خواهد شد، افزود: یکی دیگر از سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته در سال جاری مربوط به مونتاژ ماشین آلات معدنی و راهسازی می باشد که این طرح نیز توسط سرمایه گذاری چینی به میزان ۱۵ میلیون دلار اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس رشد تولید ۱۲۰ درصدی مازاد بر سال گذشته را هدفگذاری کردیم به طوری که طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر شده سرمایه گذاری ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته را به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142667

مهمترین اخبار ایران و جهان: