نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:39

گرداننده صفحه اینستاگرامی شرط‌بندی آنلاین شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن اشاره به شناسایی و دستگیری فردی که در بستر فضای مجازی اقدام به فعالیت در زمینه شرط‌بندی آنلاین می‌کرد، به هموطنان در این خصوص هشدار داد.

علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا و گزارشات واصله مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم، ضمن ایجاد کردن صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی، اقدام به فعالیت‌های پیش‌بینی و شرط‌ بندی قمار آنلاین به صورت گسترده‌ای کرده است که سریعا موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: با تشکیل پرونده و انجام بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی صورت گرفته ‏توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، هویت اصلی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد. 


رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: پس از آغاز تحقیقات، متهم که در ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.


وی ادامه داد: متهم در تشریح شگرد ‏مجرمانه خود اظهار کرد با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی جامعه و دادن وعده دروغین و فریبکارانه، کارت‌های بانکی را مشتریان را اجاره کرده و در قبال آن مبلغی ناچیز به آنان پرداخت می‌کرد و در این مدت میلیون‌ها ارز کشور را از طریق کارت‌های اجاره شده خارج می‌یکرد.


رئیس پلیس فتا استان خوزستان با یادآوری مواد ۷۰۷ و ۷۰۸ قانون مجازات اسلامی، ضمن هشدار به شهروندان درباره سایت‌های قمار ‏و شرط‌ ‌‌بندی، تصریح کرد: تبلیغ شرط‌بندی و قمار جرم بوده و پلیس فتا جهت سالم‌سازی این فضا، برابر قانون با عاملین و تبلیغ کنندگان اینگونه سایت‌ها بطور جد و قاطع برخورد خواهد کرد. متاسفانه جوانان و نوجوانان ما به دلیل ناآگاهی و تطمیع، در دام این شیادان و کلاهبرداران سایبری افتاده و سبب از بین رفتن سرمایه‌های آنها می‌شود.

 
حسینی بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و در صورتی‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‌‏ بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهرمند گردند.


پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137723

مهمترین اخبار ایران و جهان: