نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 17:52

این آخرین فرصتی است که به متجاوزان می‌دهیم

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، در سخنانی با اشاره به میانجیگری صادقانه عمان، پایان جنگ را به ائتلاف سعودی منوط دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، عبدالعزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، امروز سه‌شنبه در سخنانی میانجیگری عمان را صادقانه دانست، اما عنوان کرد که این میانجیگری تاثیرات محدودی دارد و پایان جنگ به ائتلاف سعودی وابسته است که در این موضوع کارشکنی می‌کند.

بن حبتور در ادامه افزود: ائتلاف سعودی در پایان‌دادن به جنگ کارشکنی می‌کند و این باور وجود دارد که این ائتلاف در پرونده دستمزدها، به مردم یمن فشار می‌آورد، اما صنعا مطمئن است که مردم یمن آگاه هستند. ما در حال بررسی پاسخ مناسب به این اقدامات هستیم.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن ادامه داد: به دستور عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله آخرین فرصت را به دشمنان می‌دهیم و پس از آن همه چیز به نقطه نخست باز خواهد گشت.

بن حبتور تصریح کرد: درآمدهای نفتی و گازی، ۷۵ درصد بودجه دولت‌های پیشین و درآمدهای مالیاتی و گمرکی ۱۵ درصد آن را تشکیل می‌دادند و بقیه نیز از طریق هدیه‌ها، وام‌ها و روش‌های دیگر تامین می‌شد، بنابراین اکنون تمامی منابع درآمدی ما در اختیار اشغالگران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: چیزی که برای دولت نجات ملی باقی‌مانده، درآمدهای بندر حدیده است که در بهترین حالت ۱۰ درصد از درآمدها را تشکیل می‌دهد و از طریق آن هر ۳ ماه نیمی از دستمزدها پرداخت می‌شود.

بن حبتور افزود: امروزه دولت نجات ملی با این سطح بسیار پایین درآمدها، تمامی هزینه‌های ۴۹ جبهه از جمله هزینه‌های تامین سلاح، مهمات و دیگر موارد را بر عهده دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496823

مهمترین اخبار ایران و جهان: