نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:14

بیش از ۲.۵ تن گوشت سفید غیر قابل مصرف در زاهدان معدوم شد

زاهدان- رئیس اداره دامپزشکی زاهدان از معدوم سازی بیش از ۲.۵ تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر قابل مصرف در شهرستان زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد گنجعلی گفت: در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، نظارت‌های بهداشتی مستمر بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران، قصابی و سردخانه‌ها توسط کارشناسان ادارات دامپزشکی در سطح شهرستان صورت می‌پذیرد که در این بازدیدها بیش از ۲.۵ تن گوشت سفید معدوم شد.

وی افزود: این اقدام به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شرایط ظاهری بسیار نامناسب، پس از چندین مرحله بازدید و نمونه‌برداری، به علت بالا بودن میزان بار میکروبی بر اساس نتایج آزمایشگاهی منع مصرف انسانی تشخیص داده شد و به دستور مقام قضائی با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برابر دستورالعمل‌های نظارتی دامپزشکی اقدام شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان ادامه داد: این مجموعه به منظور افزایش سطح بهداشت و سلامت جامعه به صورت مستمر با هماهنگی و همکاری سایر ادارات مربوطه به ویژه مراجع قضائی هیچ گونه اغماضی نمی‌کند و در صورت مشاهده تخلفات موارد را به نحو مقتضی پیگیری قانونی خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497867

مهمترین اخبار ایران و جهان: