نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 16:15

۱۰۲ کلاس درس در استان اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل- سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت و در آستانه سال تحصیلی ۱۰۲ کلاس درس افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

احد شیرین نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۷ پروژه آموزشی و ورزشی با زیربنای ۱۰ هزار و ۳۴۸ مترمربع و در قالب ۱۰۲ کلاس درس تکمیل و آماده افتتاح شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را یک هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل مدرسه خیری مصلی نژاد، شبانه روزی شهرک سینا، مدرسه امام علی و سیدالشهدای گلمغان، مدرسه روستای قزل قیه، دیولق، دو باب مدرسه دو و یک کلاسه اصلاندوز و مدارس احداثی در شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و نمهیل خلخال است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: علاوه بر ساخت و تحویل مدرسه نوسازی مدارس احداث و تحویل سالن ورزشی لاهرود و چمن مصنوعی هنرستان امام خمینی جعفرآباد را اجرایی و عملیاتی کرده است.

شیرین نژاد بیان کرد: در کنار همراهی خیرین ما از منابع ملی برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده می‌کنیم که به تعداد ۲۷ پروژه و در شهرهای اردبیل، اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد، خلخال، کوثر، گرمی، مشگین شهر و نمین اجرایی و عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی ۳۶ فضای آموزشی با ۳۴۰ کلاس و با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اجرایی و عملیاتی شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: نصب ایزوگام پشت بام مدارس به متراژ ۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

شیرین نژاد از آسفالت ریزی محوطه مدارس به متراژ ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال و رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس با حجم ۱۳ تن رنگ و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شده و قابل بهره برداری است.

وی اظهار کرد: در مجموع نوسازی و تجهیز مدارس برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها ۲ هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال هزینه کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475467

مهمترین اخبار ایران و جهان: