نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 23:01

تعاونی‌های استان اردبیل ۱۷ هزار فرصت شغلی فراهم کردند

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تعاونی‎های استان اردبیل در بخش‎ها و حوزه‎های مختلف فرصت اشتغال ۱۷ هزار نفری را فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم‎زاده عصر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته تعاون در اردبیل، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰ شرکت تعاونی فعال در استان اردبیل داریم که عمده آنها در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تعاونی‌ها که سابقه فعالیت ۱۵ تا ۲۰ ساله دارند، فرصت اشتغال برای ۱۷ هزار نفر از جویندگان کار را در استان اردبیل مهیا کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل احیای تعاونی‌های راکد را از برنامه‌ها و رویکردهای اصلی برشمرد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسبی در استان انجام شده تا با رفع مشکلات و دغدغه‌های تعاون‌گران و اعضای هیئت مدیره، بتوانیم در بخش آموزش و مهارت‌آموزی نیز در کنار آنها باشیم.

رحیم‌زاده افزود: شرکت‌های تعاونی در قالب تفاهمنامه امضا شده از تسهیلات پرداختی به همت بانک‌های عامل استفاده می‌کنند و بانک تخصصی در این زمینه نیز علاوه بر پرداخت تسهیلات، ضمانت‌نامه‌هایی را برای تعاونی‌ها صادر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر روند مناسبی را در فعالیت تحول‌آفرین تعاونی‌ها شاهد بودیم که این امر زمینه و بستری را فراهم کرده تا ما بتوانیم در توسعه و تقویت نظام تعاونی به عنوان یکی از بخش‌های اقتصاد کشور به عنوان پیشرو و پیشتاز عمل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر بخش کشاورزی، عمده تعاونی‌های شکل گرفته در استان در حوزه خدمات و گردشگری فعالیت می‌کنند که اقدامات مؤثر آنها در سنگر تولید و اشتغال شرایط مناسب و بهتری را در استان مهیا کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476023

مهمترین اخبار ایران و جهان: