نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 12:07

فرصت های سرمایه گذاری (ایران اینوکس)

جای خالی نمایشگاه جامعی در نظام سرمایه گذاری و تامین مالی ایران را نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران (ایران اینوکس) پر می کند.

آرزو آقامحمدی رییس هیأت مدیره و دبیر اجرایی نمایشگاه ایران اینوکس با بیان این مطلب، افزود: اقتصاد ایران بعد از پشت سر گذاشتن سال‌های پرنوسان در شاخص‌های کلان، وضعیت قابل قبولی در زمینه آمار سرمایه‌گذاری نداشته و بررسی برگزاری معدود نمایشگاه‌های بخشی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مختلف در کشور، هلدینگ چهارفصل را بر آن داشت که با اتکا بر تجربه گران سنگ برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی بزرگ مقیاس‌ و بر اساس رسالت ملی خود پای در این عرصه بگذارد و تلاش نماید که فرصتی را برای گردهمایی تمامی ارکان، فعالان، ذینفعان و متولیان سرمایه‌گذاری ایران فراهم آورد.

آقامحمدی افزود که ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری معیارها و چارچوب های خاصی دارد که برگزاری این نمایشگاه می‌تواند ضمن جهت دهی، یکپارچه نمودن و امکان‌ بازاریابی فرصت های سرمایه گذاری، تصویری روشن و شفاف از وضعیت اقتصاد ایران در جذب سرمایه را نشان دهد. ایران اسلامی دارای مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری است و بخش خصوصی در کنار مردم و قوای سه‌گانه، همه باهم باید نقش خود را به خوبی در اعتلای اقتصاد ایران ایفا کنند و در این مسیر ایران اینوکس می‌خواهد گردهمایی سالانه فعالان سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری در ایران باشد.

دبیر اجرایی ایران اینوکس با اشاره به این موضوع که هدف اصلی نمایشگاه که «جامعیت و کنار هم قرار گرفتن کلیه نهادها و سازمان‌ها و ذینفعان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ایران» است، تبیین راهبردها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاری، ارتقاء نظام تأمین مالی پایدار، تقویت توان جذب سرمایه کشور، افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌های مولد و ارتقاء بهره‌وری سرمایه را از محورهای اصلی این نمایشگاه عنوان کرد. بطوری که مشارکت دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه های اقتصاد، کشور، صمت، اقتصاد، خارجه، نیرو، نفت و ارتباطات، بخش خصوصی سرمایه‌گذار، و اتاق های بازرگانی، اتاق های مشترک، بخش خصوصی سرمایه‌پذیر، شامل شرکت‌ها و استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و بخش های سرمایه پذیر نظیر صنایع سنگین، معادن، نفت و پتروشیمی، نیرو، ارتباطات و گردشگری همچنین تسهیل‌گران سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مشاور مالی و سرمایه‌گذاری، بانک ها، بیمه ها، کارگزاری‌ها، تأمین مالی جمعی، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی را به همراه خواهد داشت.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران (ایران اینوکس) در 19 الی 21 آذرماه سال 1402 در مصلی بزرگ امام خمینی تهران، با حضور بیش از 300 مشارکت کننده و در مساحتی حدود 30 هزار متر مربع، با همت هلدینگ چهارفصل برگزار می گردد و ثبت نام نهایی مشارکت کنندگان از 15 مهر 1402 آغاز شده است.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1530167

مهمترین اخبار ایران و جهان: