نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 15:25

معرفی ۱۵۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی

رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از معرفی ۱۵۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضائی خبر داد و گفت: ۱۵ واحد صنفی متخلف با حکم قضایی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بابایی ظهر چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای انجام وظایف حاکمیتی و تحقق اهداف نظارتی دامپزشکی و به منظور برخورد قاطع با هر گونه تخلف بهداشتی در امر عرضه فرآورده‌های خام دامی، بازدید و نظارت از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله قصابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و مرغ فروشی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

بابایی افزود: نقش پروتئین به ویژه پروتئین حیوانی در تغذیه انسان مهم بوده و بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز از همین طریق منتقل می‌شود، لذا کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی راه اصولی مبارزه با بیماری‌های مشترک در انسان می‌باشد و در طی ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۲۴ هزار و۷۸۰ بازدید توسط بازرسان دامپزشکی استان گیلان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی انجام شد و در مجموع بیش از ۳۶ هزار و ۳۶۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف امحا شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۵۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند و ۱۵ واحد صنفی متخلف با حکم قضائی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق عدم رعایت شرایط بهداشتی و عرضه گوشت غیر بهداشتی پلمپ شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از قبیل عرضه گوشت قرمز بدون مهر و یا لیبل دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده بدون لیبل و مشخصات، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده بدون هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید و انقضا مراتب را به شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464067

مهمترین اخبار ایران و جهان: