نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 18:40

مسئولان خراسانی، پای میزخدمت و فعال در عرصه محرومیت زدایی

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) از برپایی ۵۱۰ میزخدمت و نیز اعزام ۲۵ گروه جهادی به مناطق محروم روستایی استان خراسان رضوی، حاشیه شهرها و محلات کرامت مشهد به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد.

احمد زارعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر با تشریح برنامه های اجرایی هفته دولت در قشر بسیج ادارات، اظهار کرد: در اولین روز از گرامیداشت هفته دولت با تشکیل اولین «شورای اداری بسیج» به ریاست سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع) و حضور استاندار خراسان رضوی به استقبال و اهمیت روز قشر کارمند که در هفته دولت تعریف شده رفتیم.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه جامعه هدف ما کارکنان دستگاه ها هستند، تصریح کرد: این جلسه به عنوان اولین شورای اداری بسیج، یک نگاه کاملاً تخصصی در حوزه تعریف کار به عنوان وظیفه مشترک با ادارات، بیان دیدگاه ها، تعامل و هم افزایی بین دستگاهی تشکیل شد.

وی با تاکید بر این که بسیج، حافظ ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: یکی از دغدغه ها و ماموریت اصلی بسیج مستضعفین خدمت رسانی به مردم تعریف شده است که اقشار مختلف بسیج با حضور میدانی و داوطلبانه از جمله امداد رسانی به سیل زدگان، زلزله زدگان، مهار کرونا و... ضمن بسیج دستگاهها نقش خود را به درستی ایفا نموده است.

وی خاطرنشان کرد: این تجارب گران سنگ و میدانی از خلق حماسه ها با تاسی از روحیه ایثار، مجاهدت و از خود گذشتگی اقشار بسیج است که در واقع هُنر بسیج به صحنه آوردن همه دستگاهها در خدمت رسانی به مردم، بویژه محرومان و نیازمندان جامعه است.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع)، بیان کرد: قشر کارمندان بسیج سپاه امام رضا علیه السلام یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای ماموریت های بر زمین است که مردم عزیز از آن محرومند و برای جهت نیل به سمت تعالی و پیشرفت با استفاده از ظرفیت درون سازمانی که اعضای بسیج ادارات در واقع همان کارکنان، مسئولان، معاونین و کارشناسان خود دستگاه‌هاست، دارد.

زارعی یادآور شد: مهمترین فلسفه بودن پایگاه بسیج در دل ادارات که عمدتاً با شرح وظایف آن اداره و کارشناسان کاملاً آشنا هستند، گره گشایی از کار مردم و همچنین رفع ماموریت های برزمین مانده به عنوان خادم مردم با همان تفکر بسیجی و انقلابی است که برخی مواقع با هماهنگی دستگاه‌های متولی شانه زیر بار مسئولیت داده و ماموریت را به سمت پیشرفت و ارتقاء سوق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی طرح ها و برنامه ها مطرح شده در سطح شورای اداری بسیج، یک ظرفیت ملی را تا عملیاتی شدن آن می طلبد که باید همۀ متولیان امر پای کار بیایند، عنوان کرد: در این خصوص از ظرفیت برون سازمانی بسیج ادارات بهره می بریم و مشکلات و موانع احصا شده در میزگرد و کارگروهای تخصصی را برای حصول نتیجه تا سطح وزیر و وزارتخانه دنبال می کنیم.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) در پایان با تشریح فعالیت ها و برنامه ها، برپایی ۵۱۰ میز خدمت و نیز اعزام ۲۵ گروه جهادی به مناطق محروم روستایی خراسان رضوی و حاشیه شهرها و محلات کرامت مشهد، گردهمایی روز قشر بسیج با حضور ۴۵۰ نفر در محل تالار شهر با سخنرانی دکتر کدخدایی، عضو شورای نگهبان، تجلیل از خانواده شهدای اداری کارمندی، تجلیل از کارمندان نمونۀ بسیجی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا در سطح استان را از اهم برنامه های گرامیداشت هفته دولت برشمرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465067

مهمترین اخبار ایران و جهان: