نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 12:20

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به محتوا اهمیت بدهد

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه دانش، فکر، فرهنگ و نگاه‌های انسانی غذای جاودانه و همیشگی ما است، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به حوزه محتواسازی در جامعه اهمیت بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح سه شنبه در دیدار با عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۲۴ سوره عبس فرمود «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَی طَعَامِهِ»، یعنی (پس انسان باید به خوراک خود بنگرد).

وی ادامه داد: خداوند در این آیه فرموده انسان باید با دقت به غذای خود بنگرد که چه چیزی را تناول می‌کند، همچنین در کتاب شریف کافی به نقل از امام باقر (ع) آمده دانشی که فرد فرا می‌گیرد مانند غذاست، ببینیم این غذا را از چه کسی می‌گیریم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این نان و آب غذای موقتی جسم دنیایی ماست اما دانش، فکر، فرهنگ و نگاه‌های انسانی غذای جاودانه و همیشگی ماست، این‌ها اگر غذای بد یا خوبی باشد همیشگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شما ظرف این غذا و فرصت‌های رسیدن این غذا به جامعه را فراهم می‌کنید، باید به محتوا هم اهمیت بدهید، ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم، هر کس و در هر شغلی که باشیم، برخی رسالت‌ها هست که نمی‌توانیم بگوییم این کار و وظیفه من نیست.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند در سوره طه فرموده وقتی مأموریت موعظه و راهنمایی فرعون به موسی (ع) محول شد، حضرت موسی (ع) در ابتدا یک درخواست‌هایی از خدا کرد که یکی از آن‌ها «وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی» بود، این یعنی ابزار مناسب برای من فراهم کن، سپس موسی (ع) برای مخاطبانش دعا کرد و گفت «یَفْقَهُوا قَوْلِی»، یعنی کاری کن مخاطبانم حرف مرا بفهمند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در ادامه نیز حضرت موسی (ع) مطالبات دیگری داشت و در انتها گفت «کَیْ نُسَبِّحَکَ کَثِیرًا، وَنَذْکُرَکَ کَثِیرًا»، این‌هایی که موسی (ع) مطالبه کرد ابزار بود اما هدف نبود، موسی (ع) گفت خدایا هدفم این است که مردم پای ذکر و نام تو جمع شوند و مرام و مکتب تو در همه وجودشان، جامعه‌شان و خانواده‌شان نفوذ کند و امروز نیز ما همین رسالت را بر عهده داریم.

وی یادآور شد: بنابراین این موارد اهداف مشترکی است که هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند بگوید من در این قسمت‌ها مسئولیت ندارم، چرا که این‌ها جزو مشترکات وزارتخانه‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۷۰ سوره اسرا فرمود «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»، رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) همه برای کرامت انسانی بسیج شده‌اند، این‌ها جزو رسالت‌های عمومی است که شما افسران پای‌کار این معانی هستید.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۹ سوره احزاب می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّه»، یعنی (همان کسانی که پیام‌های خدا را ابلاغ می‌کنند)، خداوند این را به همه آدم‌ها گفته است، هر مسلمانی باید مبلّغ رسالات الهی باشد، شما در یک فضا و فرصتی قرار گرفته‌اید که با امکاناتی که در اختیارتان است، می‌توانید این امکانات را به مردم بشناسانید و هم کاری کنید مردم از جنبه‌های پاک، سالم و صحیح آن استفاده کند، علی‌الخصوص در رابطه با امکانات نو و جدیدی که هنوز همه ابعاد آن برای مردم آشکار نشده و مردم همه فرصت‌های آن‌ها را نشناخته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474867

مهمترین اخبار ایران و جهان: