نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 12:44

کار هنری نقش مهمی در انعکاس رویداد اربعین حسینی دارد

شلمچه- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: معتقدم که کار هنری نقش مهمی در انعکاس رویداد اربعین حسینی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم فرحانی صبح امروز شنبه در حاشیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی «روایت راهیان» و ضمن بازدید از موکب فرهنگ هنر در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضور مقدس سیدالشهدا به عنوان کارگردان در این صحنه، آن را به یک صحنه جاودانه در تاریخ بشریت تبدیل کرده است. در این صحنه، هر فرد نقش خود را ایفا می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر نگاه دقیق و ظریف امام حسین و کارگردانی آقا سیدالشهدا نبود، امروز ما این جاودانگی حادثهٔ عاشورا را نداشتیم.

وی افزود: هنرمندان حوزه هنری با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در تلاش هستند تا این حادثه را در اربعین حسینی به نمایش درآورده و به رؤیت همگان برسانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: معتقدم که کار هنری نقش مهمی در انعکاس رویداد اربعین حسینی دارد و ضرورت جهاد تبیین و روایت‌گری حادثه عاشورا را بر هنرمندان ما آشکار می‌کند.

آیت الله فرحانی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و برگزارکنندگان همایش بین المللی روایت راهیان بیان کرد: باید حمایت بیشتری از این حرکت هنری و هنرمندان متعهد داشته باشیم.

وی گفت: خوزستان، دروازهٔ تشیع ایران اسلامی است و زمینه کار هنری و روایت‌گری شعر و شاعری در این منطقه بسیار بالاست و امید می‌رود که این جریان در خوزستان توسعه بیشتری پیدا کند و نقش مؤثر هنرمندان در این حادثه بیشتر آشکار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481123

مهمترین اخبار ایران و جهان: