نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 12:28

بهره‌برداری از پروژه افزایش کیفیت آب شرب سرخس همزمان با سفر استاندار خراسان رضوی

فرماندار سرخس گفت: دو حلقه چاه آبی که در روستای سنگر و شیرتپه وجود دارد برای افزایش کیفیت آب شرب سرخس همزمان با سفر ۲۵ مهرماه استاندار خراسان رضوی به این شهرستان وارد مدار می‌شود.

حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به سرخس گفت: در سفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به سرخس ترسیم نقشه کامل حوزه آب شهرستان بررسی شد. 

فرماندار سرخس گفت: در این سفر آخرین وضعیت آبرسانی و کیفیت آب روستاهای شهرستان سرخس و شهر سرخس مورد ارزیابی قرار گرفت و چند برنامه و هدف تعریف کردیم و به نتیجه رسیدیم و قرار شد دستگاه‌های مختلف اقدامات مربوط به آنها را انجام بدهد تا به مراحل نهایی برسیم. 

وی درباره افزایش کیفیت آب شرب سرخس اظهار کرد: در فاز اول دو حلقه چاه آبی که در روستای سنگر و شیرتپه وجود دارد برای افزایش کیفیت آب شرب سرخس وارد مدار می‌شود و در صورت نبود مشکلات در خط انتقال، در ۲۵ مهرماه همزمان با سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین همزمان با انتقال آب شرب با کیفیت به شهر سرخس، افتتاح آبرسانی به روستای ابراهیم آباد نیز اتفاق می‌افتد.

نوری‌زاده ادامه داد: در فاز دوم تامین و افزایش کیفیت آب شرب شهر سرخس، تعداد سه حلقه چاه حدفاصل روستای شیرتپه حفاری و به آب دو حلقه چاه قبلی اضافه می‌شود تا در تابستان با توجه به افزایش میزان استفاده از آب در مدار قرار بگیرند.

فرماندار سرخس گفت: تکمیل ۲۰ کیلومتر لوله خط انتقال سد دوستی از روستای شیرتپه تا سد دوستی و ساخت تصفیه خانه نیز در برنامه‌های اجرایی حوزه آب شهرستان سرخس است که بعد از تکمیل تصفیه خانه و خط انتقال، تمام روستاهای مسیر شیرتپه تا شهر سرخس از آب شرب با کیفیت برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: پیگیری آب‌ روستاهای شلغمی علیا و شلغمی سفلی، تامین آب روستاهای شوریجه بالا و شوریجه پایین و همچنین تقویت خط آب شرب مجتمع گلزار برای ۱۶ روستای این محور نیز جزء برنامه‌های آب و فاضلاب است.

نوری‌زاده افزود: در حال حفر دو حلقه چاه در نوار مرزی هستیم تا در صورتی که موجودی آب سد دوستی با مشکل مواجه شد بتوانیم برای این روستاها آب مورد نیاز را تامین کنیم و امیدواریم که تا پایان امسال این موارد به بهره‌برداری برسد ضمن اینکه برای تقویت آب شرب روستای گنبدلی و قوش خزاعی مقرر شد یک خط انتقال از سرخس اجرایی شود.

فرماندار سرخس درباره تامین آب روستای بزنگان و روستاهای اطراف آن گفت: با توجه به نیاز آب روستاهای چشمه شور، شورلق، زالوغال و روستای آبدارز و همچنین پایداری منبع آب روستای بزنگان مقرر شد یک حلقه چاه حدفاصل روستای آبدراز تا بزنگان جانمایی و حفاری بشود تا آب این چاه، آب روستاهای بزنگان و روستاهای اطراف به خصوص آب روستای آبدراز را تامین کند و چنانچه در فصلی یکی از چاه‌ها آسیب دید به عنوان منبع جایگزین در مدار باشد.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517267

مهمترین اخبار ایران و جهان: