نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 13:37

روسیه 23 فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد

دولت روسیه در پاسخ به اقدامات خصمانه انگلیس و اقدام تلافی جویانه علیه تحریمهای لندن، 23 فرد و نهاد بریتانیایی را به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریمهای جدید علیه انگلیس در پاسخ به اقدمات ضد روسی لندن علیه مسکو خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، اقدام تحریمی تلافی جویانه روسیه 23 شهروند بریتانیایی را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است؛ در راستای اقدامات ضد روسی لندن و حمایت همه جانبه این کشور از رژیم نئونازی در کی‌یف، مسکو تصمیم به گسترده کردن لیست تحریمهای خود با اضافه کردن افراد و مقامات سیاسی، نظامی، رسانه‌ای و جامعه علمی بریتانیا گرفته است که مجموعا شامل 23 نفر می‌شود.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، دریادار «آنتونی راداکین» رئیس ستاد دفاعی ناظر بر آموزش جنگجویان اوکراینی در بریتانیا، «مادلین الساندری» رئیس کمیته اطلاعاتی مشترک دولت که از طراحان استراتژی دولت انگلیس درباره اوکراین است و «کرسیدا هاگ» رئیس هیات مدیره شرکت BAE سیستم از جمله این افراد هستند که ورودشان به خاک روسیه ممنوع است.

علاوه بر این، روسیه تحریم‌هایی را علیه کارکنان سازمان‌های مشورتی سیاسی و تحقیقاتی بریتانیا اعمال کرده است که در کار جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در نظر گرفته شده برای انجام جنگ اطلاعاتی علیه روسیه هستند.

این سازمانها عبارتند از «موسسه خدمات سلطنتی متحد»، «انجمن هنری جکسون» و «بنیاد سیویتاس».

وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تلاش‌های لندن برای تشدید فشار تحریم‌ها بر روسیه به طور اجتناب ناپذیری پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه افزود: کار بر روی گسترش فهرست تحریمی روسیه در پاسخ به اقدامات خصمانه لندن ادامه خواهد یافت.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، یکی از بازیگران فعال غربی علیه مسکو بوده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌های گسترده علیه افراد و مقامات و نهادهای روسی به دنبال تضعیف این کشور در جنگ با اوکراین بوده است.

طبق گزارشها، انگلیس تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517567

مهمترین اخبار ایران و جهان: