نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 11:16

ایجاد اشتغال برای 899 نفر از نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۸۰۶ طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت که با پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها ۸۹۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در نیمه نخست امسال ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۸۰۶ طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت که با پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها ۸۹۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اصولی‌ترین روش فقر زدایی را آموزش، مهارت آموزی، توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: برنامه برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارتقای مهارت فنی  است.

عرب افزود: بر این اساس ۵۷۱ نفر از آموزش‌های فنی و مهارتی در۶ ماه ابتدای امسال بهره‌مند شدند.

به گفته وی همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۹۳ نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شده‌اند.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532467

مهمترین اخبار ایران و جهان: