نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:40

همایش پیاده‌روی حرم تا حرم جاماندگان اربعین برگزار می‌شود

کاشمر ـ دبیر ستاد مردمی پیاده روی اربعین کاشمر از برگزاری همایش پیاده روی حرم تا حرم همزمان با روز اربعین در کاشمر طبق سنوات قبل خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ایوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این حرکت کاملاً خودجوش و مردمی برنامه ریزی و اجرا می‌شود و شرکت‌کنندگان در این همایش از ساعت ۹ صبح با پای پیاده مسیر پنج کیلومتری حرم امامزاده سیدحمزه (ع) تا حرم امامزاده سیدمرتضی (ع) را می‌پیمایند.

دبیر ستاد مردمی پیاده روی اربعین کاشمر بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ موکب برای پذیرایی از شرکت کنندگان در این مراسم که به همت اقشار مردم، روستاییان، خیران، ادارات دولتی و بنیاد شهید بر پا می‌شود اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: قرائت زیارت اربعین، سخنرانی و عزاداری، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین از مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم معنوی در زیارتگاه امامزاده سیدمرتضی (ع) است.

ایوبی با اشاره به اینکه جهت رفاه حال شهروندان و زائرین گرامی برای مسیر برگشت اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌های شهری حضور دارند تصریح کرد: شهروندان در پایان مراسم به صورت خودجوش با خودروهای شخصی هر ساله برای برگشت زائران اقدام می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484123

مهمترین اخبار ایران و جهان: