نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 01:52

ظرفیت تولید خوراک طیور در استان بوشهر به ۸۰ هزار تن می‌رسد

بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرفیت تولید خوراک طیور در استان ۵۶ هزار تن است که امروز با افتتاح یک واحد تولید دیگر در گناوه این ظرفیت به ۸۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر منفرد عصر شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های در شهرستان گناوه با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در استان بوشهر امسال همزمان با هفته دولت در بخش کشاورزی پروژه‌های بسیار خوبی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این پروژه‌ها شامل ۴۷ پروژه با اعتبار نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان است که از این مجموع ۳۵ پروژه افتتاح و ۱۲ پروژه نیز آغاز عملیات اجرایی است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها فرصت اشتغال ۲ هزار و ۳۵۰ نفر فراهم و چهار هزار و ۳۷۹ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی گفت: ۲ پروژه مهم کشاورزی امروز در شهرستان گناوه با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود که یکی از آنها تولید خوراک آماده طیور به ظرفیت ۴۰ هزار تن در یک شیفت کاری و دیگری افتتاح فاز جدید شهرک شیلاتی رود شور شمالی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: واحد تولید خوراک دام که امروز افتتاح می‌شود با اشتغالزایی ۱۷ نفر و سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد تومان به عنوان یکی از زنجیره‌های بخش طیور به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید خوراک طیور در استان بوشهر در حال حاضر ۵۶ هزار تن است که با افتتاح این واحد این ظرفیت به ۸۰ هزار تن می‌رسد.

وی گفت: استان بوشهر با ظرفیت ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی، نیاز به ۱۰۰ هزار تن خوراک طیور دارد که تلاش می‌شود تا مابقی آن نیز در استان تولید شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470467

مهمترین اخبار ایران و جهان: