نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 14:44

میزبانی ارومیه از مسابقات قهرمانی والیبال آسیا یک شاهکار بود

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: به اعتقاد بنده و با درنظر گرفتن تمامی مسائل، میزبانی آذربایجان‌غربی از رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا یک شاهکار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان در ادامه برنامه‌های سفر خود به ارومیه بعدازظهر امروز با محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی دیدار کرد.

در این دیدار کیومرث هاشمی با قدردانی از برگزاری شایسته میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا اظهار کرد: سیاست ما از روز اول حضور در وزارت ورزش و جوانان اخذ میزبانی‌‌های بین‌المللی توسط استانهاست. خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده و با یک کار تیمی تا امروز مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به بهترین شکل برگزار شده و حضور پرشور تماشاگران استان در سالن برای تماشای بازی‌های والیبال نشان‌دهنده ظرفیت عظیم و فرصت بزرگ آذربایجان غربی در ورزش و به خصوص این رشته است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها خطاب به استاندار آذربایجان غربی گفت: بنده به دلیل تجربه حضور در اداره کل استانی با مسائل استانها آشنا هستم و این مشکلات را درک می‌کنم. شما از استانداران با تجربه کشور هستید و به اعتقاد من از جمیع جهات و با در نظر گرفتن تمامی مسائل میزبانی آذربایجان‌غربی از رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا یک شاهکار بود.

هاشمی با اشاره به لزوم گسترش هماهنگی میان مجموعه ورزش کشور با استانداران گفت: یکی از موضوعات که می‌توانیم در هماهنگی با استانداران پیش ببریم، موضوع بهینه‌سازی از سرانه ورزشی استانهاست. افزایش سرانه ورزشی استانها موضوع درستی است اما مهمتر از آن استفاده بهینه از سرانه است. دستگاههای مختلف در استانها امکانات و فضاهای ورزشی زیادی دارند اما باید سمت و سوی استفاده از این اماکن را به سود مردم هماهنگ کرد. استانداران به عنوان روسای شورای ورزش‌ می‌توانند این موضوع را به خوبی مدیریت کنند و با تاکید و دستور آنها استفاده بهینه از اماکن ورزشی استانها صورت گیرد که به جای استفاده از اماکن ورزشی شش ساعت در روز، ساعات بیشتری از این اماکن استفاده شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اختیارات وسیع استانداران و تعداد پروژه‌های نیمه تمام ورزشی کشور گفت: بر اساس حساب سرانگشتی انجام شده ٢٠ تا ٣٠ درصد از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام قابل واگذاری است و اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد نتایج خوبی به سود کشور و مردم خواهیم بود. این کاری است که در جهان انجام شده و با نتایج خوبی نیز همراه شده است.

هاشمی همچنین به دیدار هفته اخیر خود با قهرمانان پیشکسوت اشاره کرد و گفت: طبیعی است که وزارت ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند ورزش را مدیریت کند و برای اداره بهتر ورزش به تجربه و اندیشه‌های این عزیزان نیاز داریم. از اداره کل ورزش و جوانان استان هم می‌خواهم جلساتی را به صورت مرتب با پیشکسوتان برگزار کند و مطمئنا این جلسات و نظرات این بزرگان می‌تواند به اداره بهتر ورزش کمک کند. این موضوع از تاکیدات اخیر رییس‌جمهور است و قطعا برگزاری چنین جلساتی می‌تواند به مجموعه ورزش کشور کمک کند.

انتهای پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469723

مهمترین اخبار ایران و جهان: