نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 17:30

شوق زیارت سیدالشهدا (ع) برای 4 هزار خادم هلال احمری

همزمان با ماه رجب، بیش از 4 هزار نفر از خادمین زائران امام رضا علیه السلام و خدمت‌رسانان به زائران امام رئوف در جمعیت هلال‌احمر ، خود زائر سیدالشهدا (ع) می‌ شوند و در قالب 2 طرح به عتبات عالیات خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد در دهه آخر صفر امسال، میلیون‌ها عاشق علی بن موسی الرضا علیه السلام و خاندان عصمت و طهارت از نقاط مختلف ایران و جهان خود را به مشهد رساندند. مشهد، شلوغ‌تر از هر زمان دیگری بود و مردم در کنار ارگان‌های مختلف تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران انجام دادند.

یکی از مهم‌ترین ارگان‌های خدمت رسان در دهه آخر صفر، جمعیت هلال احمر بود. داوطلبان هلال احمری در گوشه و کنار مسیر پیاده روی از جاده‌های دور دست تا بارگاه ملکوتی رضوی خدمت رسان زائران بودند. حالا جمعیت هلال احمر کشور با همکاری سازمان حج و زیارت به پاس قدردانی از این داوطلبان تصمیم بر اعزام آن‌ها به عتبات عالیات را دارند.

شوق زیارت برای ۴ هزار خادم هلال احمری

 

محسن ذاکریان، مدیر جمعیت هلال احمر استان به خبرنگار فارس در مشهد گفت: به پاس قدردانی از خادمان زائران امام رضا علیه السلام در جمعیت هلال احمر در قالب دو طرح قدم به قدم در مسیر بهشت، ویژه ویلچررانان و طرح همسفران خورشید که بحث خدمات و کمک‌های اولیه به زائران را انجام می‌داند با موافقیت رئیس جمعیت هلال احمر کشور و همکاری سازمان حج و زیارت تصمیم بر اعزام بیش از ۴ هزار نفر از خادمان هلال احمری به عتبات عالیات گرفته شد.

ذاکریان ادامه داد: که ۹۴۰ نفر از خادمان هلال احمری امام رضا (ع) در قالب ۲۳ کاروان از استان خراسان رضوی اعزام خواهند شد. بقیه خدمت‌رسانان نیز از استان‌های دیگر کشور در قالب همین دو طرح برای زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف می شوند.

اولین گروه از کاروان جمعیت هلال احمر استان شامل بانوان جوان طرح قدم به قدم در مسیر بهشت بود که اکثر آن‌ها زیارت اولی بودند و حس و حال عجیبی از این اتفاق داشتند.

زیارت ۱۰ روزه عتبات برای قدردانی از خدمت رسانی در دهه آخر صفر

 

برخی در گفت و گو با خبرنگار فارس حتی باورشان نمی‌شد که اینگونه امام رضا علیه السلام به پاس فعالیت‌های داوطلبانه شان به آن‌ها توفیق زیارت امام حسین علیه السلام را بدهد. دختران و زنانی که ۱۰ روز آخر صفر به زائران امام رضا علیه السلام خدمت‌رسانی کرده بودند حالا خود عازم سفر زیارتی ۱۰ روزه عتبات عالیات شده‌بودند. 

تصاویری از حس و حال لحظه حرکت خادمان هلال احمری امام رضا (ع) به عتبات عالیات را در ادامه ببینید.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642867

مهمترین اخبار ایران و جهان: