نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 11:02

تامین ۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میرجاوه

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تامین ۸۰ هکتار زمین در میرجاوه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت واحدهای ویلایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عطاء اله اکبری امروز در جلسه شورای مسکن میرجاوه که با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار، رئیس بانک مسکن و جمعی از مسئولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن مقرر شد بخشی از واحد‌های نهضت ملی این شهرستان برای آن دسته از افرادی که امکان ساخت ندارند توسط این نهاد احداث شود.

وی از پیشتازی شهرستان میرجاوه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون ۵۷۹ پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان صادر شده است.

اکبری با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت مسکن به قیمت زمین برمی‌گردد، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن زمین را به صورت رایگان در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود و متقاضی نیز با دریافت تسهیلات و آورده خود می‌تواند اقدام به ساخت مسکن در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مجموع تاکنون زمین برای ساخت ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان واگذار شده است.

 وی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده و در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه در شهرهایی که مشکل زمین ندارند این طرح قابلیت اجرایی شدن دارد، خاطر نشان کرد: توسعه افقی شهرها می‌تواند نخستین قدم باشد اما تا حدی که طبق طرح جامع نیاز به بلندمرتبه‌سازی نباشد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629267

مهمترین اخبار ایران و جهان: