نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 12:41

پیش‌بینی تولید ۱۰هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود در زمستان سال‌ جاری حدود ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

محمد بیداری، مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت پذیرفته در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان بوشهر افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۵.۱۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح واحدهای مرغداری استان بوشهر انجام شده است که با سطح جوجه‌ریزی مناسب صورت گرفته در آذرماه و دهه اول دی‌ماه که بیش از سه میلیون قطعه بوده، میزان تولید گوشت مرغ به میزان زیادی افزایش خواهد یافت و تا پایان بهمن‌ماه این تولید ادامه دارد.

بیداری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در زمستان سال‌ جاری حدود ۱۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

 وی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری در سامانه بازارگاه ۱۹هزار تُن ذرت، ۱۰هزار تُن سویا و ۱۶هزار تُن خوراک آماده به مرغداران استان تخصیص داده شده است و همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته روند تخصیص و حمل نهاده سویا که طی چندماه گذشته با مشکلات ایجاده شده در امر واردات این نهاده صورت پذیرفته بود برطرف شده است و تخصیص این نهاده به روال عادی برگشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622823

مهمترین اخبار ایران و جهان: