نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 08:07

آیین‌نامه سازمان لیگ والیبال اصلاح می‌شود؟

فدراسیون والیبال تصمیم دارد با تشکیل کمیته‌ای، آیین‌نامه سازمان لیگ را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری با مسوولان فدراسیون والیبال و سازمان لیگ با حضور وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال روز چهارشنبه، ششم دی ماه برگزار شد.

در بخشی از این جلسه احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: فدراسیون والیبال ارزشی برای باشگاه‌ها قائل نیست و تمامی قوانین فدراسیون ضد باشگاه‌ها است و به نفع بازیکنان و مربیان است. بندی به نفع باشگاه در مقررات وجود ندارد و برنده اصلی تمامی چالش‌ها بازیکنان هستند. باشگاه پیکان هیات مدیره دارد که تبیین می کند تیم والیبال پیکان امسال قرار است قهرمان شود و این تیم به هدف نمی رسد و مصوب می کنیم که تیم باید 20 درصد جریمه شود. فدراسیون مصوبات هیات مدیره پیکان را به پنج درصد تغییر می دهد، کدام فدراسیون به این شکل است؟

وی ادامه داد: مورد دیگر در خصوص پرداخت 55 درصد از دستمزد اعضای تیم در نیم فصل است و هیچ زمانی به باشگاه برای پرداخت داده نمی شود. این قانون درست نیست و باید 15 روز مهلت پرداخت به باشگاه داده شود. سامانه را حذف کنید چرا که باعث برخی موارد غیرقانونی در امور قراردادها شده است. حاضر به همراهی برای رفع اشکالات هستم اما با این روش ها تعداد تیم های لیگ کاهش خواهد یافت.

میلاد تقوی، مدیراجرایی فدراسیون والیبال در پاسخ به مددی اظهار داشت: در سال جاری سازمان لیگ بار سنگینی را به دوش می کشد. ممکن است در برخی موارد نیاز به بازبینی آیین نامه وجود داشته باشد اما چرا باشگاه ها در تنظیم مقررات با فدراسیون همراهی نمی کنند در حالی که بارها طی نامه از آن ها درخواست همکاری و مشورت کردیم اما وقتی به تصویب مجمع می رسد قابل اجراست و امکان تغییر آن وجود ندارد. می توان روی پیشنهادات صحبت کرد و با مشورت کارشناسان تغییراتی در آیین نامه ایجاد کرد و تغییرات را دوباره به تصویب رساند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا کمیته‌ای تشکیل شود که آیین نامه سازمان لیگ فدراسیون والیبال را مورد بازبینی قرار دهد که این امر مورد استقبال مدیران عامل باشگاه‌ها هم قرار گرفت. میلاد تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با تایید این خبر اظهار داشت: نگاه فدراسیون این است که سازمان لیگ منافع تمام اقشار را درنظر داشته باشد تا بهترین تصمیم اخذ شود. مقرر شد 5 نفر از بین مدیران و باشگاه‌ها انتخاب شوند تا آیین‌نامه را مورد بررسی قرار دهند. اگر روند این موضوع خوب باشد شاید در لیگ دسته اول هم این کار را اجرایی کنیم.

وی افزود: شاید در ادامه تصمیم گرفته شود تا افرادی به عنوان نماینده بازیکنان و نماینده داوران هم در این به اصطلاح کمیته حضور داشته باشند تا بتوانیم در راستای حفظ منافع اقشار مختلف والیبال تصمیم‌گیری کنیم. هنوز اعضای کمیته انتخاب نشده‌اند، اما قطعاً این مورد به زودی اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623723

مهمترین اخبار ایران و جهان: