نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 12:45

ادعای آمریکا درباره شلیک ۱۰۰ موشک به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه نظامی یمن

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا روز جمعه مدعی شد که حملات به یمن، مراکز فرماندهی و انبارهای مهمات و سامانه‌های پرتابی متعلق به ارتش و نیروهای مسلح این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا امروز (جمعه) ادعا کرد: «ما با بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده از هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه شبه‌نظامیان حوثی حمله کردیم».

این نظامی آمریکایی در ادامه مدعی شد: «این حملات، مراکز فرماندهی و انبارهای مهمات و سامانه‌های پرتابی متعلق به حوثی‌ها در یمن را هدف قرار دادند».

وی با ادعای اینکه حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی را تحمل نمی‌کنند، افزود: «این حملات چندملیتی، پایبندی جامعه جهانی به آزادی دریانوردی در دریای سرخ را تقویت می‌کند».

همزمان «اریک کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام نیز با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه تهران، گفت: «ما حوثی‌ها و حامیان ایرانی آنها را مسئول حملات به کشتیرانی در دریای سرخ می‌دانیم که تاکنون ۵۵ کشور را تحت تأثیر قرار داده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کوریلا اضافه کرد: «حملات حوثی‌ها تهدیدی برای عبور و مرور دریایی است و باید متوقف بشود. هدف حملات ما تضعیف توانایی حوثی‌ها برای ادامه حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ است».

شبکه «فاکس نیوز» هم به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که بیش از ۱۵ فروند جنگنده «اف/اِی ۱۸» که از ناو هواپیمابر آیزنهاور بلند شدند، در حملات به یمن شرکت داشتند.

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634967

مهمترین اخبار ایران و جهان: