نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 23:50

معاون وزیر کشاورزی: ۹۰ درصد روغن خوراکی در کشور وارداتی است

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: میزان واردات روغن در کشور ما قابل توجه و بالغ بر ۹۰ درصد است در حالی ‏که ظرفیت تولید در داخل کشور را داریم که بتوانیم روغن جایگزین داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی عصر امروز در آیین افتتاح کارگاه روغن‌کشی کنجد و دانه‌های روغنی در روستای بنداروز دشتستان با تبریک ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسامی اظهار داشت: ما جزو کشورهائی هستیم که میزان واردات روغن ما قابل توجه و بالغ بر ۹۰ درصد است در حالی‏ که ظرفیت تولید در داخل کشور را داریم که بتوانیم روغن جایگزین داشته باشیم. 

وی افزود: یکی از بهترین‏‌ روغن‏‌هایی که برای سلامت جامعه بسیار مفید است، روغن کنجد است و ما قابلیت کشت کنجد و بسیاری از ارقام بومی استان بوشهر را در بسیاری از استان‏‌های کشور داریم. 

خیام نکویی بیان کرد: این روغن هم به لحاظ کیفیت، قابلیت صادرات دارد و می‌‏تواند سبب ارزش افزوده شود و هم به لحاظ کمک به ارتقا سلامت جامعه که یکی از وظایف ما در محصولات کشاورزی است جامعه عمل پوشاند.

محمود دشتی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بوشهر گفت: در حال حاضر در مجموعه آموزش تحقیقات بوشهر با افتتاح پروژه کارگاه روغن‌کشی کنجد و دانه‏‌های روغنی به مساحت ۲۷۲ مترمربع، با ظرفیت ۸۴ تن و اشتغال مستقیم ۵ نفر و غیرمستقیم ۱۵ نفر، زنجیره تولید روغن کنجد که با ورود سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‏‌های خصوصی است کامل و گامی موثر در تکمیل زنجیره ارزش دانه‌‏های روغنی برداشته شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665667

مهمترین اخبار ایران و جهان: