نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 10:35

توسعه ورزش از تعامل با جامعه دانشگاهی حاصل می شود

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تعامل هر چه بیشتر با جامعه دانشگاهی ، رشد و توسعه ورزش استان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید مسیح قائم مقامی صبح امروز در نشست  با روسای دانشکده‌های ورزش در استان، مدیران گروه تربیت بدنی و اعضای هیئت علمی رشته‌های علوم ورزش  اظهار کرد: تعامل هر چه بیشتر با جامعه دانشگاهی، رشد و توسعه ورزش استان را به دنبال دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از قشر ورزشکار ما در دانشگاه‌های مختلف در حال تحصیل هستند و بالعکس از اساتید و مجموعه همکاران دانشگاهی در بین جامعه ورزشی که همان هیات‌های ورزشی در سطح استان هستند، فعالیت می‌کنند که میبایست از این فرصت‌ها در جهت رشد و ارتقای ورزش استان مرکزی نهایت استفاده را برد. 
 
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه ورزش، همکاری دانشگاه‌ها با سازمان‌ها و ادارات برای ارتقاء سطح فعالیت‌های اجرایی است، یادآور شد: اگر جامعه این دیدگاه را نسبت به دانشگاه داشته باشد، بخش اعظمی از مشکلات و چالش‌های موجود برطرف خواهدشد. 

قائم مقامی افزود: با حسن نیتی که در اساتید و مدیران تربیت بدنی داشگاه‌ها وجود دارد، خوشبختانه همکاری‌های دوجانبه دانشگاهها و اداره کل ورزش و جوانان توسعه یافته که می‌تواند دستاورد ارزشمندی برای مردم استان باشد. 
 
 صارمی از استاتید دانشگاه اراک نیز بر ارتباط نزدیک جامعه ورزش و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید در دانشگاه‌ها به سمتی برویم که تحقیقات کاربردی شوند، مطمئنا تا زمانی که به دوبال علم و عمل مجهز نشویم، ورزش ما موفق نخواهد شد و نمی‌توانیم عملکرد خوبی در ورزش داشته باشیم. 
 
به گزارش فارس در این نشست پیرامون راهکارهای برگزاری دوره‌های مربیگری با مشارکت دانشگاه‌ها، تهیه طرح جامع اطلس ورزش استان، اجرای طرح آمایش سرزمینی در حوزه ورزش با مشارکت دانشگاه ها، هدایت طرح‌های پژوهشی، پروژه‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی به سمت نیاز میدانی حوزه ورزش در استان، ارائه پیشنهادات و راهکارها در حوزه  قهرمانی و ارتقا سطح مرکز ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، ارائه تفاهم نامه پیشنهادی به منظور مشارکت اداره کل ورزش و جوانان با دانشگاه ها در حوزه‌های مختلف  بحث و تبادل نظر شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650423

مهمترین اخبار ایران و جهان: