نیوز سیتی!
11 فروردین 1403 - 13:14

وعده آمریکا به ارائه اطلاعات درباره تهدیدات تروریستی به مسکو

سفیر آمریکا در مسکو در اظهاراتی دیرهنگام و با ابراز تسلیت به مردم روسیه، وعده داد که این کشور همچون گذشته به انتقال اطلاعات مربوط به تهدیدات تروریستی به طرف روسی ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "لین تریسی"، سفیر آمریکا در مسکو اعلام کرد که ایالات متحده به اشتراک گذاری داده‌های مربوط به تهدیدات تروریستی با طرف روسی ادامه خواهد داد.

تریسی در پیامی در کانال تلگرام سفارت آمریکا نوشت: «ما سال‌های زیادی است که اطلاعات مربوط به تهدیدات تروریستی را با مقامات روسی به اشتراک گذاشته‌ایم و به این کار خود ادامه خواهیم داد. ما همچنین به درخواست‌های مقامات مسکو برای کمک در زمینه تحقیقات حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس پاسخ خواهیم داد.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم روسیه بتوانند از غم حمله تروریستی در حومه مسکو بهبود یافته و قدرت خود را دوباره پیدا کنند.

به گفته  این دیپلمات آمریکایی، مقامات واشنگتن بدون هیچ قید و شرطی تروریسم را در تمام اشکال آن محکوم می‌کنند.

 سفیر آمریکا به این واقعیت نیز اشاره کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نخستین کسی بود که پس از وقوع حوادث 11 سپتامبر 2001 با واشنگتن تماس گرفته و دست یاری به سمت ایالات متحده دراز کرد.

یک روز قبل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه در مصاحبه‌ای با یادآوری اینکه در روابط روسیه و غرب عملاً هیچ زمینه‌ای برای همکاری‌، حتی در عرصه مبارزه با تروریسم، باقی نمانده است، افزود:  آمریکایی‌ها به هر نحو ممکن اصرار دارند که در خصوص امکان حمله تروریستی در مسکو  هشدار داده بودند. 

سفارت انگلیس نیز مدعی هشدار در این زمینه شده است. البته واقعیت این است که هر دو مورد مربوط به متنی به زبان انگلیسی است و آنها تنها به شهروندان خود هشدار داده بودند که در رویدادهای جمعی در مسکو شرکت نکنند.

به گفته لاوروف، در مورد تماس‌ها از طریق سرویس‌های اطلاعاتی، همانطور که مقامات روس تایید کردند چنین هشداری دریافت شدهبود، اما ماهیت آن بسیار کلی بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692767

مهمترین اخبار ایران و جهان: