نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 01:40

پرهیز از جانبداری اصل مهم حفظ سلامت انتخابات ازسوی مسوولان است

استاندار کردستان بر لزوم بی‌طرفی همه مسئولان، فرمانداران و بخشداران در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و گفت: در فرآیند انتخابات روی سلامت، رقابتی بودن، امنیت و مشارکت بالا تمرکز داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در جلسه هم‌اندیشی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۲، که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، یاد و خاطر شهدای گرانقدر،امام راحل(ره) و همه کسانی که برای استقرار، استقلال و پایداری این نظام الهی زحمت کشیده‌اند، را گرامی داشت.

وی ضمن تبریک به کاندیداهایی که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: اگر کسی بر مدار تکلیف وارد این عرصه شده باشد خواه برنده ظاهری انتخابات باشد یا نه، اما قطعا نزد خداوند متعال مأجور است‌.

استاندار کردستان خطاب به نامزدهای این دوره از انتخابات گفت: امیدواریم ورود و حضور شما موجب مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو باشد که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه هر کدام از ما اگر بر حداقل تحلیلی از شرایط فعلی جهان و منطقه واقف باشد می‌داند که امروز مشارکت بسیار حیاتی و موثر است چرا که عرصه، عرصه تقابل جبهه حق و مقاومت در مقابل جبهه باطل و استکبار است، افزود: مشارکت در انتخابات یکی از نماد‌های پشتوانه مردمی نظام  است و موجب تقویت جبهه حق و مقاومت می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آنچه در قانون آمده و مطالبه مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور به صراحت بیان کرده است: دولت در سطح ملی و استانی هیچ نامزد و کاندیدایی در انتخابات ندارد لذا وظیفه ما، بخشداران، فرمانداران و همه عوامل و دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص‌های معظم له، تلاش برای برگزاری انتخابات مبتنی بر رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت است.

استاندار کردستان برگزاری انتخابات سالم و تامین امنیت برای برگزاری انتخابات را وظیفه مهمی دانست و گفت: باید انتخاباتی برگزار کنیم که  رضایت قلبی مقام معظم رهبری تامین شود و برای تحقق این مهم باید همه جهادی بکوشیم.

زارعی‌کوشا بر برگزاری انتخابات در کمال امنیت و بدون جانبداری تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با اهتمام مجموعه هیئت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و کمیته‌های فعال ذیل ستاد انتخابات و همه کاندیداها کمک کنیم انتخابات پر شور و بانشاط برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین سلامت انتخابات استفاده کنند، یادآور شد: یقینا خروجی انتخابات بر اساس آنچه سلیقه و انتخاب مردم است موجب تسریع پیشرفت و توسعه استان خواهد بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658467

مهمترین اخبار ایران و جهان: